کدام بازیگران تاکنون در جایزه آسیاپاسیفیک نامزد بوده اند؟

مریلا زارعیدر پی تقدیر ویژه‌ی جایزه آسیاپاسفیک از فاطمه معتمدآریا برای بازی در فیلم «بهمن» در ادامه مروری بر حضور بازیگران سینمای ایران و موفقیت‌های‌شان در این جایزه‌ی استرالیایی‌ داریم.

سال گذشته مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار ۱۴۳ » مورد تقدیر جایزه‌ی آسیاپاسفیک قرار گرفت.

در سال‌های متمادی برگزاری این جایزه که از آن به عنوان «اسکار آسیایی» هم تعبیر می‌شود، بازیگران مختلفی از سینمای ایران نامزد شدند که پیش از این دو تقدیر ویژه‌؛ (معتمدآریا و زارعی) فقط رضا ناجی در سال ۸۷ برای بازی در «آواز گنجشکها» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفته است.

سال ۹۳؛ نوید محمدزاده برای «عصبانی نیستم»، در سال ۹۲ نگار جواهریان برای بازی در «حوض نقاشی»، سال ۹۰ پیمان معادی برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» و شایسته ایرانی برای «آینه‌های روبرو» نامزد دریافت جایزه آسیاپاسفیک شدند.

و پیش تر هم در سال ۸۸ گلشیفته فراهانی برای بازی در «درباره الی» نامزد جایزه آسیاپاسفیک شد.

۵ آذر ماه مراسم اعطای جوایز نهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسفیک در حالی در شهر «بریسبن» استرالیا برگزار شد که نگار جواهریان دیگر بازیگر ایرانی نیز امسال داور این جایزه بود.

امسال همچنین جایزه بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی به فیلم «گورستان شکوه و جلال» ساخته «آپیچاتپونگ ویراستاکول» کارگردان برنده نخل طلای اهل تایلند اعطا شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6086 و در روز جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹:۰۲
2024 copyright.