کرم‌پور پیش‌بینی کرد: بعید می‌دانم نخل طلای سوم برای هانکه در راه باشد

مهدی کرم پورمهدی کرم پور معتقد است: بعید بدانم فیلم «پایان خوش» میشائیل هانِکه موفق به کسب نخل طلای سوم این کارگردان از کن شود.

به گزارش سینماسینما، این فیلمساز که در جشنواره فیلم کن به سر می‌برد پس از اولین نمایش این فیلم به خبرنگار ایسنا گفت: «پایان خوش» فیلمی بود که مثل بسیاری از فیلم‌های این سال‌های اخیر در دقیقه ۷۰، ۸۰ قصه اش شروع می‌شود اما خیلی زود به پایان می‌رسد و رها می‌شود.
وی ادامه داد: فیلم با یک تصویر از جامعه مدرن شرع می‌کند و از فیس بوک، اینستاگرام، ایمیل و فیلمبرداری سلفی اشارات روز دارد که برای فیلمسازی در این سن و سال بسیار جالب بود. این فیلم بحران خانوادگی را نشان می‌دهد که از دو نسل قبل از پدر بزرگ، پدر و بچه کوچک گرفتار شده در یک بحران جامعه‌ای که به اخلاقیات تکنولوژیکی نزدیک می‌شود اما فیلم در پایان از گفتن قصه کامل خودش عاجز می‌ماند.
کرم پور افزود: ممکن است فیلم در برخورد با مخاطب آن را راضی نکند اما قطعا لحظات درخشانی دارد و بعضی اوقات به طنز نزدیک می‌شود. برخی منتقدان هم کار پسندیدند و در سالن تشویق کردند اما فکر نمی کنم نمره بالایی بیاورد.
این فیلمساز با بیان اینکه بعید است «پایان خوش» سومین نخل را برای میشائیل هانِکه به همراه بیاورد گفت: هنوز بهترین فیلم از نظر من «لاولس» کار فیلمساز روسی است و در رتبه بندی منتقدان هم بالاترین رتبه را دارد.
اولین نمایش این فیلم که روز گذشته ساعت ۱۹:۳۰ به وقت فرانسه انجام شد با استقبال زیادی همراه بود و از ساعت‌ها قبل صف طولانی مقابل سالن دبوسی تشکیل شده بود.
«میشائیل هانکه» کارگردان اتریشی از سرشناس‌ترین چهره‌های حال حاضر این جشنواره است که پیش از این دو بار با فیلم‌های «روبان سفید» و «عشق» نخل طلا را در کارنامه دارد و امسال قصد دارد با فیلم «پایان خوش» نام خود را به عنوان تنها کارگردان تاریخ برنده سه جایزه اصلی کن ثبت کند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 55544 و در روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۳:۲۹
2024 copyright.