کره جنوبی با «راننده تاکسی» به اسکار می‌آید/ «تام فنلاند» نماینده فنلاند شد

سینمای کره جنوبی و فنلاند فیلم‌های برگزیده خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی کردند.

به گزارش سینماسینما، در ادامه روند معرفی فیلم‌ از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار، سینمای کره جنوبی فیلم «راننده تاکسی» را به عنوان نماینده خود برگزید.

این فیلم به کارگردانی «هان جانگ» داستان یک راننده تاکسی است که یک خبرنگار آلمانی را در جریان ناآرامی‌های سال ۱۹۸۰ از شهر سئول به گوانژو می‌برد. «راننده تاکسی» در سینماهای کره‌جنوبی به یک موفقیت بزرگ دست یافت و بیش از ۱۰ میلیون نفر را به سینماها کشاند و در مجموع فروش ۷۰ میلیون دلاری را در گیشه رقم زد تا پرفروش‌ترین فیلم سال این کشور نام گیرد.

اما سینمای فنلاند نیز امسال با فیلم «تام فنلاند» به کارگردانی «دوم کاروکوسی» به رقابت اسکار می‌آید و داستان آن درباره زندگی یک هنرمند فنلاندی به نام «توکو لاکسونن» است که در سراسر جهان با نام «تام فنلاند» به شهرت رسید. این فیلم مه فیلمنامه آن را «الکسی باردی» نوشته، امسال در افتتاحیه جشنواه فیلم «گوتبرگ» رونمایی شد.

پیش از این کشورهای بلژیک، فلسطین، آلمان، سوئد، بوسنی و هرزگوین، سوئیس، نپال، عراق، جمهور ی دومنیکن، آذربایجان و ترکیه نیز نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

در ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در انتها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا به نقل از اسکرین دیلی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 65010 و در روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰:۱۳
2024 copyright.