کمال تبریزی دبیر جشن خانه سینما شد

میرکریمی و تبریزیمدیرعامل خانه سینما از انتخاب کمال تبریزی به عنوان دبیر جشن این تشکل صنفی خبر داد.

به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی با اعلام این خبر درباره‌ی آخرین تصمیمات درباره‌ی روند برگزاری جشن خانه سینما و انتخاب دبیر جشن، گفت: آیین نامه جشن هجدهم خانه سینما تنظیم شده است و شورای برگزاری جشن، چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه، جلسه نهایی خود را تشکیل می‌دهند.

این فیلمساز همچنین از تغییراتی در شکل داوری‌های جشن خانه سینما خبر داد و افزود: در شکل جدید داوری‌ها، تفاوت بسیاری در مقایسه با گذشته وجود دارد و به شکل آکادمی بسیار نزدیک شده است.

میرکریمی خاطرنشان کرد: در جشن امسال هنرمندان بسیار بیشتری در مقایسه با سال‌های پیش به عنوان داور حضور خواهند داشت و آرای خود را ارائه می‌دهند، به همین دلیل از فضای مجازی برای این رای گیری‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم از نظرات داوران بیشتری بهره‌مند شویم و نتایج آرای‌مان به صواب نزدیک شود.

مدیرعامل خانه سینما توضیحات بیشتر درباره‌ی این شیوه و جشن خانه سینما را به بعد موکول کرد.

 دبیری هجدهمین دوره‌ی جشن خانه سینما در حالی برعهده‌ی کمال تبریزی قرار گرفته است که پیش از این احمدرضا درویش، یدالله صمدی، مجید مجیدی، مسعود جعفری جوزانی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، محمد مهدی عسگرپور، رسول صدرعاملی، پرویز پرستویی، امین تارخ، فرهاد توحیدی، کیومرث پوراحمد، محمدرضا بزرگ‌نیا و همایون اسعدیان، دبیری این رویداد را در دوره‌های مختلف بر عهده داشته‌اند.

کمال تبریزی کارگردان سینما ساخت فیلم‌های چون «لیلی با من است»،«همیشه پای یک زن در میان است»،«مارمولک»،«فرش باد» و… را در کارنامه کاریش دارد و اخیرا نیز «امکان مینا» را در جشنواره فجر داشت و این روزها مشغول ساخت سریال «سرزمین کهن» است.

جشن خانه سینما هر ساله به مناسبت ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 18273 و در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳:۰۷
2024 copyright.