کمال تبریزی معتقد است فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست/معضل سینمای ایران فیلمنامه است

کمال تبریزیکارگردان فیلم سینمایی «مارمولک» گفت:فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.
به گزارش سینماسینما، کمال تبریزی کارگردان سینما  در خصوص فیلمنامه نویسی گروهی در سینما گفت: فیلمنامه را معمولا باید به شکل فردی نوشت اما می تواند نویسنده مشاوران مختلف داشته باشد البته در ایران این نوع فیلمنامه نویسی متداول نیست اما اگر راه اندازی شود و فیلمنامه به شکل گروهی نوشته شود شاید نتیجه بهتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.

تبریزی درباره تفاوت فکر و سلیقه در ایران و تاثیر آن بر موفقیت فیلمنامه نویسی گروهی اظهار کرد: فکر می کنم خوب جواب دهد، اتفاقا اگر یک گروهی با سلایق مختلف در مورد فیلمنامه و ساخت آن نظر دهند نتیجه خوبی دارد اما حتما باید نویسنده یک نفر باشد ولی بتواند نظرات مختلف را بگیرد و از فیلتر خود عبور دهد حتما خطای آن کمتر است.

کارگردان «مارمولک» درباره فیلمنامه فیلم های در حال اکران عنوان کرد: موفق به دیدن فیلم های امسال نشدم و در جشنواره فقط توانستم فیلم «بادیگارد» و«ابد و یک روز» را ببینم، فکر می کنم هر دو فیلم گروه مخاطبان خاص خود را دارد یعنی هم فیلم های خوبی هستند و هم توانستند مخاطبان خود را جذب کنند.

تبریزی در پایان گفت: معضل سینمای ایران فیلمنامه است و امیدوارم این معضل حل شود.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16535 و در روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲:۱۳
2024 copyright.