کمدی متفاوت افشین هاشمی آماده نمایش شد / “گذر موقت” به جشنواره فجر رسید+عکس

گذر موقتافشین هاشمی که این روزها آخرین مراحل آماده‌سازی فیلم “گذر موقت” را طی می‌کند، فرم شرکت در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فجر را پر کرد تا یکی دیگر از هنرمندان متقاضی شرکت در جشنواره باشد.

به گزارش سینماسینما، در حال حاضر مونتاژ این فیلم توسط سپیده عبدالوهاب به پایان رسیده است و گروه سازنده مرحله ساخت موسیقی را طی می‌کنند و بزودی نیز صداگذار فیلم معرفی خواهد شد.

افشین هاشمی علاوه بر نگارش فیلمنامه و کارگردانی آن، سرایش ترانه‌ها و ساخت موسیقی را نیز بر عهده دارد.

بخشی از موسیقی این فیلم به صورت زنده همزمان با فیلمبرداری آن اجرا شده و بخشی دیگر نیز در حال ضبط است.

در فیلم “گذر موقت” مسعود کرامتی نقش خواننده‌ای قدیمی را بازی می‌کند که در طول فیلم ترانه می‌خواند و موسیقی این بخش به طور زنده همزمان با فیلمبرداری فیلم اجرا شده تا حالت کنسرت پیدا کند و ضبط شده نباشد.

اما بخش دیگری از موسیقی فیلم شامل قطعات و ترانه‌هایی است که در طول فیلم شنیده می‌شود و گروه سازنده مشغول ضبط این قطعات هستند.

سامان احتشامی با نواختن پیانو در اجرای این قطعات همکاری دارد و علاوه بر آن، وظیفه میکس این بخش‌ها نیز بر عهده اوست.

بنا بر این گزارش، هاشمی برای نواختن بخش‌های ایرانی موسیقی فیلمش از گروه ولشدگان (که مدتی است درصفحات مجازی طرفداران بسیاری دارد) استفاده کرده و در بخش‌های پاپ و کلاسیک، از نوازندگان جوانی که گهگاه دراجراهای غیررسمی یا خیابانی فعال هستند، بهره برده است.

هاشمی که خود نیز نوازنده کمانچه است و ردیف‌های موسیقیِ ایرانی را سالها پیش نزد سعید فرجپوری آموخته، احتمالا بعضی قطعات فیلم را خواهد نواخت. او پیش از این موسیقی سه نمایش موزیکال از خودش و یک نمایش از پریسا بخت آور (کارگردان) را نوشته است.

فیلم «گذر موقت» که داستان دوپیرمرد را درشبی تاریک روایت می‌کند که تصمیمی مفرح می‌گیرند و سفری شبانه را در دل شهر آغاز می‌کنند؛ به نویسندگی،کارگردانی و آهنگسازی افشین هاشمی و بازی اسماعیل محرابی،مسعودکرامتی،پانته‌آبهرام،شقایق فراهانی،شبنم فرشادجو،پیام امیرعبدالهی،آوا درویشی،مرتضی ضرابی و شقایق دهقان و باحضور هومن برق‌نورد وهنرمندی لادن مستوفی درصورت پذیرش،اولین نمایشِ خود را در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گذر موقت

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8637 و در روز جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱:۴۵
2024 copyright.