کمپانی آمریکایی حق پخش «خورشید» را خرید

یک شرکت آمریکایی امتیاز پخش فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی را برای اکران در آمریکا خرید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، شرکت «استرند ریلیزینگ» حق پخش فیلم «خورشید» مجید مجیدی در آمریکا را خرید. این فیلم در جشنواره ونیز امسال حضور داشت و به عنوان فیلم منتخب ایران برای شرکت در رقابت بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شده است.

این فیلم که توسط شرکت «سلولوئید دریمز» متعلق به هنگامه پناهی در بازارهای بین‌المللی ارایه شده در فستیوال‌های جهانی با نظر مثبت منتقدان روبه‌رو و موفق به کسب جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر نوظهور برای بازی روح‌الله زمانی در نقش اصلی فیلم شده است. این فیلم جایزه بهترین فیلم بلند را از جشنواره فیلم اجیال دوحه نیز کسب کرده است.

«خورشید» را امیر بنان و مجید مجیدی تهیه کرده‌اند.

پیش از این مجیدی با ساخت فیلم «بچه‌های آسمان» به عنوان نخستین فیلم ایرانی موفق شد تا نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی را در سال ۱۹۹۸ کسب کند. فیلم‌های وی در فستیوال‌های مختلف از جمله برلین، ونیز و لندن به نمایش درآمده‌اند. وی اولین فیلمش را سال ۱۹۹۲ با عنوان «بدوک» ساخت.

هنگامه پناهی درباره توزیع این فیلم توسط «استرند ریلیزینگ» به همکاری مجدد با این شرکت اشاره کرد و گفت سابقه همکاری با این شرکت را دارند و شرکت آنها در توزیع فیلم «از راه دور» برنده شیر طلای ونیز ساخته لورنزو ویگاس که از سوی ونزوئلا به اسکار معرفی شد همکاری کرده بود.

وی همچنین یادآوری کرد که این شرکت پخش‌کننده فیلم نامزد اسکار «تصویر گمشده» ریتی پان و فیلم «فلیسیتی» الن گومز که به فهرست کوتاه راه یافتند و فیلم‌های دیگری چون «نیزار وحشی»، «عمو بونمی کسی که می‌تواند زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد آورد»، «لبه بهشت»، «شوالیه» و «آدم» بوده است.

مارکوس هو رییس استرند ریلیزینگ نیز گفت: این شبیه یک تور دو فرانس است؛ اینکه بتوانی فیلمی که شبیه آثار دیکنز است را به نمایش درآوری. بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم این فیلم را به مخاطبان آمریکایی ارایه کنیم.

مجیدی هم به ورایتی گفت بسیار مفتخر است که مخاطبان آمریکایی و منتقدان به فیلم‌های قبلی وی پاسخ مثبت داده‌اند و بسیار هیجان زده است که فیلم جدیدش هم با نسل جدید سینماروهای آمریکایی به ویژه با مخاطبان جوان که علاقه خاصی برای بچه‌ها قایل هستند ارتباط برقرار می‌کند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 146252 و در روز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۶:۳۲
2024 copyright.