کنداکتور خالی تلویزیون و ۵ بازپخش هفتگی برای یک سریال: ۴۰۰ بار «معمای شاه» ببینید!

معمای شاهمجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، به کارگردانی محمدرضا ورزی از سریال‌های الف ویژه تلویزیون است که جمعه‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود. اما با درنظر گرفتن این‌که این سریال ۸۰ قسمتی، پنج‌شنبه‌ها نیز از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و در مجموع ۵ بار در هفته تکرار دارد می‌توانید در همین نوبت اول، ۴۰۰ بار آن را ببینید!

 

به گزارش سینما سینما وبه نقل از آی سینما ،پخش سریال «معمای شاه» از جمعه ۱۵ آبان‌ماه آغاز شد و قرار است از این به بعد این سریال جمعه‌ها ساعات ۲۲ از شبکه یک و هم‌زمان از شبکه HD روی آنتن رود.

اما اگر در هیچ‌کدام از این شبکه‌ها آخرین ساخته محمدرضا ورزی را نبینید، ۵ بار دیگر فرصت دارید آن را تماشا کنید. در شبکه یک سیما، اولین تکرار این مجموعه ساعت ۱:۱۵ بامداد، تکرار دوم ۹:۴۵، تکرار سوم ۱۴:۴۵ روز شنبه‌ و تکرار چهارم آن روز دوشنبه ساعت ۲۰ خواهد بود. البته شبکه سه هم به کمک این تعداد بازپخش آمده است و با هماهنگی‌های انجام شده، این سریال تاریخی در شبکه سوم سیما هم پنج شنبه‌ها رأس ساعت ۲۰:۳۰ برای بینندگان پخش خواهد شد.

با توجه به این‌که این سریال ۵۰ دقیقه‌ای، ۸۰ قسمت دارد با یک حساب سرانگشتی شما فرصت دارید تا پایان این سریال، برای بار اول ۴۰۰ بار آن را از تلویزیون ببینید! البته حتما باز هم فرصت دیدن آن را پس از پایان سریال، که شبکه‌های استانی آن را روی آنتن می‌برند و مسئولان صدا و سیما مدتی بعد از شبکه‌های اصلی بازهم آن را تکرار می‌کنند، خواهید داشت!

محرم امسال هم سریال تازه‌ای برای پخش در صدا و سیما وجود نداشت و شبکه‌های مختلف به هر ترتیب با بازپخش سریال‌ها کنداکتور خالی‌شان را پر کردند. در رابطه با همین موضوع، اصغر پورمحمدی معاون سیما از نداشتن بودجه برای ساخت سریال‌های الف ویژه خبر داده بود و صریحا گفت که فعلا از سریال‌سازی خبری نیست. اما به این موضوع اشاره نکرد که در نبود سریال تازه مردم قرار است در ساعات و روزهای مختلف هر بار که چشمشان به صفحه تلویزیون می‌افتد همان یک سریالی که صدا و سیما قدرت تولید آن را داشته است بیبنند!

درست است که کنداکتور صدا و سیما خالی است، اما فارغ از این‌که «معمای شاه» در چه سطحی ساخته شده و چقدر می‌تواند مخاطب جذب کند، تکرار بیش از حد پخش این سریال، آن هم در نوبت اول می‌تواند به یک عامل بازدارنده تبدیل شود!

«معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس درسال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ او به همراه ماجراهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دوره سلطنت او و پدرش رضاشاه را به تصویر می‌کشد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5430 و در روز سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۳:۳۴
2024 copyright.