کنسرت مشترک مرتضی پاشایی مرحوم با حامد همایون و بهنام بانی!

 

رکنا نوشت : گفته می‌شود این‌روزها فیلمی با حضور ۶-۵ خواننده مطرح کشور درحال تولید است. فیلمی به نام ماموریت غیرممکن به کارگردانی یعقوب غفاری؛ درباره جوانی به نام کریم که عاشق خوانندگی است و دلداده ماموری شده که ماموریت دارد فرمولی را از دانشمندی سرقت کند.

 

به گزارش گروه هنری رکنا، مهمترین نکته‌ای که درباره این فیلم گفته شده، این است که ۵ خواننده مشهور پاپ در نقش خود در فیلم حضور خواهند داشت. از بین خواننده‌هایی که حضورشان در این فیلم قطعی شده است، می‌توان به حامد همایون اشاره کرد؛ و البته شنیده‌ها و شایعاتی درباره حضور نزدیک به یقین بهنام بانی، آرش و مسیح، محسن یگانه و البته حمید عسگری؛ که البته هیچ‌کدامشان حضورشان قطعی نشده و همه‌ چیز هنوز در مرحله حرف است و چانه‌زدن برای بستن قراردادی هرچه چرب و نرم‌تر…
درمیان این‌همه خواننده محبوبی که حضورشان در هر فیلمی می‌تواند نگاه‌ها را متوجه آن فیلم کند، اما هیجان‌انگیزترین خبر حضور کاراکتری به نام مرتضی پاشایی در بین کاراکترهای این فیلم است. در واقع اگرچه در ماموریت غیرممکن صحبت از حضور خواننده‌های جوان و پرطرفدار در میان است و این قضیه نام این فیلم را در شبکه‌های مجازی پربیننده کرده، اما از سوی دیگر در خط داستانی این فیلم نیز اتفاقاتی کنجکاوی‌برانگیز رخ داده؛ که یکی از مهمترین‌هایش حضور کاراکتری به نام مرتضی پاشایی در روند داستان این فیلم است. کاراکتری که قرار است توسط بدل مرتضی پاشایی ایفا شود. اینها همه به این معنا می‌تواند باشد که می‌توان انتظار داشت ماموریت غیرممکن حاوی صحنه‌هایی درباره ملاقات حامد همایون و مرتضی پاشایی، یا کنسرت مشترک بهنام بانی و پاشایی باشد!
این که این‌روزها در فضای خبری نشریات و رسانه‌های مجازی خبری درباره ساخته‌شدن فیلمی درباره زندگی مرتضی پاشایی بشدت پرخواننده شده، اتفاق حیرت‌انگیزی است که درعین هیجان‌انگیزبودن برای دوستداران این خواننده، اما از این‌رو که پیش‌فرض‌های جامعه ایران را زیرسوال می‌برد، عجیب و غیرقابل باور جلوه می‌کند.
چند‌سال پیش؛ تشییع پیکر مرتضی پاشایی، خواننده جوانی که با مرگی ناگهانی هوادارانش را تنها گذاشت، به یک‌باره رسانه‌ها را با محبوبیت فوق‌العاده خواننده‌ای آشنا کرد که تا پیش از مرگ چندان جدی گرفته نمی‌شد. اما مرگ، نقاب را کنار زد و با ثبت رکوردی میلیونی تشییع‌جنازه مرتضی پاشایی را بدل کرد به یکی از شلوغ‌ترین مراسم وداع با هنرمندان. آن روزها استقبال مردم از مراسم پاشایی به جوزدگی مردم تعبیر شد؛ به این معنا بود که با گذر زمان فرو خواهد نشست و پاشایی به جایگاه سزاوارانه‌اش بازخواهد گشت، اما استقبال از خبر ماموریت غیرممکن در فضای خبری و رسانه‌ای یعنی چنین نشده و مرتضی پاشایی محبوب مانده…
تردید
سینمای بعد از انقلاب روی خوشی به موسیقی نشان نداده؛ و به ندرت می‌توان فیلمی با محوریت خواننده‌ها یافت. شگفت که معدود تلاش‌های انجام‌گرفته در این حیطه نیز به بار ننشسته‌اند و با استقبال مواجه نشده‌اند.
اول‌بار شادمهر عقیلی بود که با فیلم پر پرواز به کارگردانی کاظم معصومی در سال‌های آغازین اصلاحات روی پرده آمد و به‌رغم توقعاتی که وجود داشت، اما فروش متوسطی را تجربه کرد. بعد هم نوبت رضا صادقی بود که در فیلم بی‌خداحافظی احمد امینی محبوبیتش را در سینما Cinema به محک بکشد؛ که او نیز شکست خورد تا سینمای ایران در این زمینه چندان کارنامه سفیدی نداشته باشد. حالا مرتضی پاشایی به‌عنوان سومین‌نفر می‌تواند ارزیابی سینمای ایران درباره موضوعات مرتبط با موسیقی را قوام بیشتری دهد. اگر پاشایی هم مثل شادمهر و صادقی شکست بخورد، شاید سینمای ایران تا سالیان‌سال دور چنین موضوعاتی را خط بکشد؛ و این برای سینمایی که خط قرمزهای گوناگون نفسش را گرفته و با کمبود سوژه مواجه کرده است، اتفاق خوبی نیست.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 90499 و در روز چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۲:۴۸
2024 copyright.