ادعای کیهان: شاملو بازیگر مبتذل‌ترین فیلمفارسی‌های دوران طاغوت بود

احمد شاملوکیهان بعد از انتشار نوشته‌هایی درباره بهرام بیضایی و اصغر فرهادی که با واکنش‌های گسترده مواجه شد، این بار متنی درباره احمد شاملو منتشر کرده است.

به گزارش سینماسینما، آنچه در این نشریه در مورد شاملو نوشته شده، به این شرح است:

روزنامه شرق، با انتشار عکس احمد شاملو(الف. بامداد) در صفحه نخست و تقدیم یک صفحه، بر کارنامه سیاه وی پرده انداخت!

احمد شاملو در دورانی فیلمنامه‌نویس و بازیگر مبتذل‌ترین فیلمفارسی‌های دوران طاغوت بود! نویسنده فیلمنامه مبتذلی مانند «اول هیکل» و «داغ ننگ» و «فرار از حقیقت» که خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخت، آن روی دیگر سکه سوپر روشنفکری احمد شاملو را نشان می‌دهد.

احمد شاملو تا حدی در نوکری مراکز قدرت رژیم شاه پیش رفته بود که حتی واکنشی به انتشار فیلم دست‌بوسی فرح نیز نشان نداد که فرح پهلوی تا چه حد او را دوست داشت تا حدی که وی را برای درمان و ترک اعتیادش به خارج از کشور اعزام کرد.

هوشنگ ابتهاج درباره دودوزه‌بازی‌های شاملو می‌گوید که او هم از دربار شاه و دفتر فرح، پول می‌گرفت و هم به آنها فحش می‌داد‌!
احسان نراقی هم می‌گوید: «من سر قضیه کتاب کوچه‌اش با او درگیر شدم؛ زمانی که عضو شورای بین‌المللی تحقیقات علمی بودم کشف کردم که شاملو برای چاپ آن از چندین فرد و موسسه از جمله احسان یارشاطر، دفتر فرح و… جداگانه پول‌های کلانی گرفته. بعد هم که همه پول‌ها را برداشت و از ایران خارج شد و ژست مبارزاتی هم گرفت که اصلاً اصالت نداشت.»

با توصیه فرح پهلوی، شاملو به عنوان مشاور دفتر دانشگاه بوعلی همدان منصوب شد تا بتواند کتاب «فرهنگ کوچه» را به اتمام برساند و در کنار آن حقوق حداکثری یک استاد دانشگاه را دریافت می‌کرد، درحالی که حتی تا سطح دیپلم هم نتوانسته بود پیش برود!
از طرف دیگر به دستور فرح، شورای پژوهش‌های علمی کشور نیز با پرداخت ۳۷۰ هزار تومان به شاملو موافقت کرده و در حالی که شاملو به خارج کشور رفته بود و ژست اپوزیسیون می‌گرفت، همین شورا با دستور مستقیم فرح پهلوی‌، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به دانشگاه کلمبیا پرداخت کرد تا کتاب شاملو در خارج کشور به چاپ برسد!

نکته جالب اینکه شاملو در یک زمان هم از وزارت فرهنگ و هنر پهلبد (شوهر شمس پهلوی) حقوق می‌گرفت، هم مدیر پژوهشگاه رادیو تلویزیون رضا قطبی (پسر دایی فرح‌) بود، هم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانِ لیلی امیرارجمند (یار غار فرح دیبا) پول دریافت می‌کرد، هم از دانشگاه صنعتی، هم از بنیاد پهلوی، هم از جمعیت شیر و خورشید سرخ و هم از … و همهُ این پول‌ها برایش به خارج کشور حواله می‌شده است!

همین احمد شاملو ناگهان در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سوپر انقلابی شده و به حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون مجاهدین خلق (منافقین) و فداییان خلق برخاست. او و ۱۲ تن از دیگر شبه روشنفکران هم‌پیاله‌اش نامه‌ای در حمایت از مسعود رجوی (سرکرده گروهک تروریستی منافقین) نوشتند و رجوی به آنها پاسخ داد و شاملو را «شاعر شاعران ایران زمین» خواند، خود چنین حمایت‌هایی گویای ریشه‌های تروریستی نحله فکری شبه روشنفکرانی مانند شاملو است.

گفتنی است شاملو ضمن اهانت به مقدسات اسلام و سایر ادیان در اظهارنظری منکر وجود حضرت مسیح(ع) شده بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35877 و در روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۲۸
2024 copyright.