کیهان: فاز جدید اختلافات در سینمای ایران

سینمای ایران با بروز اختلافات و تنش‌های جدید، وارد فاز جدیدی از حواشی شد.

پس از نامه‌نگاری‌های اخیر چند کارگردان و تذکرات آنها درباره وضعیت نامطلوب سینمای کشور، مدیریت سینمایی و حلقه‌های منسوب به این مدیریت در تشکل‌های صنفی سینما نیز واکنش‌هایی نشان دادند. این نامه‌ها از سوی اعضای گروهی موسوم به «شورای راهبردی سینمای ایران» نوشته شدند. اما در برنامه «هفت» جمعه شب سیما اعلام شد که رئیس سازمان سینمایی به مدیران تحت امر خود دستور داده که اعضای این شورا تحریم اقتصادی بشوند! همچنین در این برنامه به اظهارات اخیر همایون اسعدیان، سخنگوی کانون کارگردانان که به حمایت از مدیریت سینمایی دولت پرداخته بود، انتقادات شدیدی صورت گرفت.
همایون اسعدیان، کارگردان، تهیه‌کننده و سخنگوی کانون کارگردان‌های خانه سینما هم در واکنش به این اتفاقات، نامه سرگشاده‌ای را علیه افخمی و خطاب به رئیس صداوسیما نوشت. در نامه اسعدیان به محمد سرافراز، ضمن تأکید بر اینکه برنامه «هفت» فضای مسمومی‌دارد، آمده است: «دیگر بر همگان معلوم شد که این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران که تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است.» این سینماگر همچنین در این نامه به افشای پیامک دعوت افخمی از وی برای حضور در هفت پرداخت و نوشت که در این پیامک نوشته شده بود که «اگر نیایی، تکه تکه مصاحبه‌ات را با شبکه خبر پخش می‌کنیم و می‌گوییم، نیامدی و تکه تکه پنبه می‌زنیم.»
اما بهروز افخمی هم به این نامه واکنش نشان داد. مجری برنامه هفت در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اینکه من گفته‌ام یا تهدید کرده‌ام که اگر در برنامه سینمایی نیایی حرفهایت را تکه تکه پخش می‌کنیم و پنبه می‌زنیم، بسته به برداشت مخاطب است. همایون اسعدیانی که من می‌شناسم اینقدرها ترسو نبود و هر هشداری را تهدید تلقی نمی‌کرد. این نامه را کسی نوشته است که ظاهرا خودش را رهبر حزب یا گروه شناخته شده‌ای می‌داند و با ترس وسواسی هر حرفی را حتی اگر شوخی باشد، تهدید و توطئه تلقی می‌کند. به هر حال از این فرصت استفاده می‌کنم و دوباره به او یادآوری می‌کنم که به عنوان سخنگوی کانون کارگردانان موظف است پاسخ ما را بدهد و اگر سخنگو نبود ما او را در حدی نمی‌دانستیم که او را دعوت کنیم.
منبع: کیهان
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5365 و در روز یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵:۵۸
2024 copyright.