گبرلو : تلویزیون در سال ۹۹ شاهکار کرد/سریال جلال از نظر محتوا و تکنیک عالی بود اما در انتخابها نبود

محمود گبرلو در اینستاگرام خود نوشت : به شدت سریالهای تلویزیون رو دنبال می کنم و البته همان جور که سریالهای مختلف خارجی را دنبال می کنم ! وقتی می بینم جمع زیادی از بچه های هنرمند ایرانی شبانه روز تلاش می کنند تا برای تماشاگر ایرانی ، سریالی با هویت ایرانی بسازند خیلی لذت می برم . تلویزیون در سال ۹۹ شاهکار کرده .نزدیک سی سریال برای مردم پخش کرد .در این شرایط سخت کرونا ومشکلات اقتصادی سریال سازی بسیار سخت و دشوار هست . براحتی کسی تن به اینکار نمی دهد .به نظرم باید سریالهای ایرانی را حتما ببینیم ؛ هم شاهد تلاش و خلاقیت هنرمندان ایرانی باشیم و هم بتونیم با تحلیل و ارزیابی برای کار بهتر و پخته تر تلاش کنیم.هر چقدر هم سریالهای خارجی جذاب و خوش ساخت باشند بازهم سریال ایرانی با موضوعات ایرانی یک چیز دیگه است. به شرط آنکه سریال سازان بدانند در رقابت با نزدیک هزار شبکه تلویزیونی هستند که اگر کم بیاورند بیننده منتظر نمی ماند و ظرف سه ثانیه سریال دیگری رو انتخاب خواهد کرد. در عصر حاضر سریال حرف اول رو در سبد سرگرمی و فرهنگی خانواده می زند و در این میان ،هر چقدر ساختار حرفه ای و قصه ملموس تر باشد جذاب تر است !! سریال سازی خیلی مهمتر از فیلمسازی است باید کار را به کاردان سپرد . شوخی نیست که تماشاگر را بتوانی چند ماه درگیر خودت کنی .میلیاردها تومان را نباید دور ریخت تا یک فرد سریال ساز شود. هر قصه و مضمونی را با این ظرفیت گسترده که در ایران است می توان ساخت به شرط آنکه از آدمها درست استفاده شود. ما نیاز به ایجاد نهضت سریال سازی داریم و این راه نمی افتد مگر آنکه در وهله اول با هنرمندان تعامل داشته باشیم نه آنکه در هر برنامه ای زیرآب هنرمندان رو بزنیم و بعد انتظار داشته باشیم با ما هم سو باشند. از نیروهای خلاق در شهرستانها استفاده بهینه ببریم . آنها رو دریابیم، شناسی کنیم .
نکته: شبی میهمان برنامه سریالیست بودم و به سوالات پدرام کریمی مجری خوش تیپ و خوش بیان پاسخ گفتم . برنامه ای که جذابیت خاص خودش رو داشت و مردم رو دعوت به مشارکت می کرد.در میان انتخاب ها برخی سریالها خیلی ضعیف و برخی قوی بودند مثل جلال که از لحاظ محتوا و تکنیک خیلی عالی بود اما در انتخاب ها نبود . باید درصد تماشاگر رو بالا بود و این میسر نیست جز با انتخاب قصه از میان مردم و سرمایه گذاری درست برای خلق اثری جذاب و استفاده از تیم گسترده خلاق در ایران.
و پایان : هر شب تلویزیون تبلیغات می کند که برنامه ها رو می توانید در تلوبییون ببنید . ولی چند روزه که تلاش میکنم سریالیست را دانلود کنم نشد . نباید به مردم کلک زد ظرف سه ثانیه شما را کنار می گذارند 😅

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153542 و در روز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶:۰۹
2024 copyright.