گزارشی از همه هنرمندانی که درفدراسیون های ورزشی سمت گرفته اند/از اکبر عبدی تا مهناز افشار

خبر انتصاب مهران مدیری به عنوان رئیس کمیته هنرمندان فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس روز گذشته منتشر شد.

به گزارش سینماسینما ،مدیری هفته گذشته نیز در فدراسیون بیلیارد حاضر شده بود و با اسکندری، رییس فدراسیون گفت و گوهایی انجام داده بود. تبحر مدیری در بیلیارد چند باری در برنامه دورهمی توسط مهمانهای او مطرح شده بود. البته این اولین باری نیست که هنرمندان در یک فدراسیون سمت می گیرند.

**وقتی افشار از اسب می ترسد

اسفند ۹۲ بود که مهناز افشار به عنوان دبیر هنری نخستین دوره آیین سوارکاری از طرف فدراسیون سوارکاری حکم گرفت. این حکم با توجه به اینکه مهناز افشار به گفته خودش از بچگی از سوارکاری ترسیده جالب بود. واکنشها به حکم افشار متعدد و متنوع بود. او در پاسخ به اینکه چطور پا به عرصه سوارکاری و آیین های آن گذاشته است، گفت:«راستش من تخصصی در این زمینه ندارم. اما رشته سوارکاری که اسب در آن نقش اصلی را دارد دوست دارم.از نظر من اسب حیوان نجیبی است و شاید یکی از دلایلی که قبول کردم در آیین های سوارکاری نقشی داشته باشم همین است. الگوبرداری از نجابت این حیوان می تواند تاثیر زیادی روی نجابت روحی و روانی انسان داشته باشد.»

**عبدی در راه بروسلی

خرداد ۹۴ بود که طی حکمی از سوی محمود رشیدی، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، اکبر عبدی به عنوان مشاور و رئیس کمیته فرهنگی این فدراسیون منصوب شد؛ انتصابی که باعث حیرت اهالی سینما و بیشتر ورزش شد. مطالعه متن انتصاب این حیرت را بیشتر می کند:«با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمندتان، جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور رئیس و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ورزش‌های رزمی به مدت یک سال منصوب می‌گردید، امید است ظل توجهات حضرت بقیت ا… الاعظم(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود با اهتمام و برنامه ریزی متناسب در پیشبرد کمی و کیفی امور محوله کما فی السابق موفق و منصور باشید.»

سوابق و تجارب ارزشمند اکبر عبدی در کجا؟ در ورزشهای رزمی یا سینما؟ اگر در ورزشهای رزمی بوده، چرا عموم مردم اطلاعی از آن ندارند؟ اگر تکیه بر سوابق عبدی در سینما بوده، چه ارتباطی به ورزشهای رزمی داشت؟

**مالک در زورخانه

آذر ماه ۹۶، «داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلویزیون در حکمی از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منصوب شد.

این حکم سروصدای زیادی نکرد؛ زیرا هم ارجمند اهل ورزش بوده و هم در سال ۹۱ و در زمان سرپرستی محمدرضا طالقانی در فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، سمت سخنگوی این فدراسیون را به عهده داشت.

گزارش از سید مهدی موسوی تبار در ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91683 و در روز سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۸:۰۵
2024 copyright.