گزارش اعتمادآنلاین از برنامه ۲۰۱۸ و کمپین آزادسازی زندانیان/ کمپینی که هرگز اجرایی نشد!

 

اعتماد آنلاین نوشت :رنامه ماه عسل با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی توانست در ماه مبارک رمضان امسال و سال گذشته با کمک بینندگان و خیرین با جمع‌آوری پول قابل توجهی،‌ قدم بزرگی برای آزادی هزاران نفر از زندانیان جرایم غیرعمد بردارد.

 

این اتفاق تا جایی تاثیرگذار بود که حتی مقامات دولتی و نمایندگان مجلس هم تصمیم گرفتند حقوق یک ماه کاری خود را به این کمپین بزرگ برای جمع‌آوری پول بیشتر اختصاص دهند. نکته قابل تامل اما اینجاست که در ویژه برنامه عید سعید فطر برنامه ماه عسل، رامبد جوان مجری برنامه پربیننده خندوانه مهمان ویژه بود و به صورت رسمی در برنامه با احسان علیخانی قرار گذاشت ادامه‌دهنده کمپین جمع‌آوری پول برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد باشد.

هم‌زمان با شروع پخش ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ شبکه سه، عادل فردوسی‌پور تهیه کننده و مجری این برنامه ضمن تمجید از کمک‌های جمع آوری شده از سوی مردم در چندین نوبت وعده داد که او هم در این برنامه کمپین جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان را ادامه خواهد داد تا تعداد زندانیان آزاد شده بیشتر شود. منتهی در کمال حیرت و تعجب در برنامه‌های بعدی شاهد سکوت مطلق درباره طرح آزادسازی زندانیان در برنامه عادل فردوسی‌پور بودیم. علاوه بر این تا کنون هم هیچ شفاف‌سازی انجام نشده که چرا فردوسی‌پور کمپین راه‌اندازی شده توسط علیخانی را بر خلاف قولی که داد پیگیری نکرد.

به هر صورت شنیده‌های غیررسمی حکایت از این دارد که عادل همان وعده را هم به خاطر توصیه مدیران شبکه سه روی آنتن ارائه داده و حالا با معضل بزرگ پیگیری وعده مواجه شده است. در این رابطه گفته می‌شود داشتن دو اسپانسر متفاوت در برنامه‌های ماه عسل و جام جهانی یکی از علت‌های اصلی عدم پیگیری طرح آزادسازی زندانیان توسط فردوسی‌پور بوده است. به هر صورت آپ و روبیکا اسپانسر برنامه عادل هستند و هف‌هشتاد اسپانسرینگ برنامه ماه عسل را بر عهده داشت که جمع آوری کمک های مردمی هم توسط همین اسپانسر انجام می‌شد.

 

اگر عادل فردوسی پور و تیم سازنده ویژه برنامه جام جهانی می‌خواستند طرح کمک به آزادسازی زندانیان را ادامه بدهند این اتفاق یک تبلیغ رایگان برای اسپانسر برنامه ماه عسل به حساب می‌آمد و اهمیت اسپانسرهای خود برنامه را که هزینه‌های هنگفتی خرج کرده‌اند زیر سایه می‌برد. به همین ترتیب قول فردوسی‌پور برای کمک به ادامه کمپین جمع‌ آوری کمک‌های مردمی به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اجرایی نشد!

حتی می‌شود این طور برداشت کرد که اگر عادل این طرح را در برنامه ادامه می‌داد هم در نهایت همه چیز به نام احساس علیخانی که شروع کننده این راه بزرگ بود تمام می‌شد!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91475 و در روز شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷:۲۸
2024 copyright.