گزارش فروش فیلم‌های سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»

دو فیلم از سینماگران ایرانی ساخته شده در داخل کشور و یک فیلم ساخته شده در فنلاند با بازی شهاب حسینی به کارگردانی حامی رمضان‌ در سینماهای فرانسه در این ماه اکران شدند.

به گزارش سینماسینما، از سوم دسامبر «شیطان وجود ندارد» اثر محمد رسول‌اف، برنده خرس طلایی جشنواره برلین روی پرده آمد که در هفته اول ۲۶۶۴۵ تماشاگر و در هفته دوم ۲۱۴۸۳ بیننده داشته که در مجموع دو هفته به ۴۸۱۲۸ تماشاگر رسیده است.

«قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن، از ۱۵ دسامبر در ۳۰ سالن در پاریس و حومه با تبلیغات بسیار که پوسترهای آن در تمام راهروهای متروها و همچنین در مطبوعات دیده می‌شود، روی پرده آمده که چهارشنبه، روز اول، ۳۰۵۶ تماشاگر داشت. در هر سالن به طور متوسط ۱۰۲ نفر در روز اول به دیدن آن رفته اند. با این آمار، جدیدترین فیلم فرهادی نسبت به فیلمهای قبلی او، از افت فروش برخوردار است. البته فیلم کلا در۱۴۶ سینما در کل فرانسه اکران شده که فعلا آمار کلی آن در باکس آفیس منتشر نشده است.

اولین فیلم بلند حامی رمضان‌ با عنوان «اولین برف» که در فنلاند با بازی شهاب حسینی ساخته شده است از ۸ دسامبر روی پرده ۲ سینما در پاریس با تعداد سانس های محدود به نمایش در آمد که روز اول، ۳۷ تماشاگر داشته است. بازی شهاب حسینی در این فیلم، به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره کن، تاثیری در فروش این فیلم نداشته است.

آخرین فیلمی که قرار است از سینمای ایران روی پرده بیاید، «خورشیدر ساخته مجید مجیدی با اسم فرانسوی، «بچه های خورشید»، از ۲۹ دسامبر اکران خواهد شد. این فیلم در جشنواره ونیز در بخش مسابقه شرکت کرده بود و جایزه مارچلو ماسترویانی را برای روح‌الله زمانی، بازیگر نوجوان آن به همراه داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 166314 و در روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۱:۵۷
2024 copyright.