گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ افت یک میلیاردی فروش برای سینما

این هفته هم اکران سینماهای کشور در حالی پیگیری شد که فیلم «نیوکاسل» با بازی سحر قریشی نمایش خود را در سینماها آغاز کرد تا با این فیلم به رقابت با الناز شاکردوست برای جذب مخاطبان بپردازد.

به گزارش سینماسینما، سینمای ایران روزهای نسبتا پرشوری را در چند هفته اخیر سپری می‌کند و این هفته هم از این قاعده مستثنی نبود، هر چند که فروش افت نسبی داشت و یک فیلم تازه به چرخه اکران اضافه شد.

این هفته هم به مانند چند هفته گذشته، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در گیشه پرفروش‌ترین بود و «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی به عنوان کم‌فروش‌ترین فیلم در قعر جدول قرار گرفت.

افت یک میلیاردی فروش برای سینما

در هفته جاری باز هم شاهد افت فروش هفتگی سینما بودیم، اتفاقی که تازه همین هفته پیش پایان یافته بود. در این هفته پنج میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان درآمد نصیب سینمای ایران شد که در مقایسه با هفته گذشته حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمتر است.

ضمن آنکه سه میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان از این درآمد متعلق به سینماهای تهران است که حدود ۶۰۰ میلیون تومان نسبت به هفته پیش کمتر بوده است.

همچنین این هفته ۵۱۷ هزار و ۳۱۴ نفر تماشاگر فیلم‌های روی پرده بودند که از این تعداد ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر شهروند تهرانی بودند. تعداد تماشاگران هم حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش داشته است.

سحر قریشی از ایکس لارج به نیوکاسل رسید

«نیوکاسل» عنوان فیلم جدیدی است که از روز چهارشنبه روی پرده رفته است، فیلمی به کارگردانی محسن قصابیان و با بازی بهرام افشاری، حمید گودرزی، سحر قریشی و …

داستان این فیلم کمدی در یک عمارت قدیمی اتفاق می‌افتد که ماجراهایی را برای شخصیت‌ها به همراه دارد.

این فیلم با بازی چهره‌های فوق به نظر می‌رسد که دل به گیشه بسته است و بیشتر جنبه تجاری در کنار سرگرمی، مدنظر سازندگان بوده است. نکته جالب توجه اضافه شدن یک فیلم دیگر با بازی سحر قریشی به چرخه اکران است تا شاید بتواند او را به رقیبی جدی برای الناز شاکردوست بازیگر «شبی که ماه کامل شد»، تبدیل کند.

این فیلم در دو روز نخستی که رنگ پرده نقره‌ای را به خود دیده است، ۶۴ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان عایدی داشته است که آمار غافلگیرکننده ای به حساب نمی‌آید اما برای تصمیم‌گیری زود است و باید دید این فیلم هفته آینده در گیشه چه می‌کند.

کار کثیف نفروخت، زهرمار و ایکس‌لارج روی دور

فارغ از فیلم جدید اکران، سایر فیلم‌های روی پرده وضعیت متفاوتی را تجربه کردند، «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی این هفته هم به مانند هفته گذشته فروش چندان چشمگیری نداشت و نتوانست مخاطب زیادی را جذب کند. این فیلم با فروش ۵۸ میلیون ۱۱۴ هزار تومان پرونده این هفته خود را بست که البته در مقایسه با هفته گذشته ۱۰ میلیون تومان رشد داشته است.

همانطور که گفته شد نبود بازیگر چهره و همچنین سوژه فیلم کار جذب مخاطب را سخت کرده است.

دو فیلم «زهرمار» ساخته جواد رضویان و «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی هم در حالیکه ابتدا شروع ضعیفی داشتند اما رفته رفته روند مثبتی را در پیش گرفتند و این هفته هم به فروش معقولی رسیدند، فیلم رضویان ۷۰۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و فیلم توکلی ۶۵۵ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان فروختند.

اما سمت دیگر جدول فروش، نام یک فیلم، حسابی به چشم می‌آید چرا که متعلق به این جایگاه نیست، «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی. این فیلم با وجود آنکه سیر مثبتی را در آغاز دنبال کرد اما به مرور شیب تند کاهش فروش را در پیش گرفته و این هفته تنها ۵۲۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان فروخته است که نسبت به هفته پیش ۲۰۰ میلیون تومان کاهش داشته و این فیلم را به قعر جدول فروش بیشتر از صدر نزدیک کرده است.

شبی که ماه کامل شد و سرخپوست در صدر، پیشروی تگزاس ۲

در نهایت سری هم به صدرنشینان جدول فروش این هفته بزنیم، جایی که اسامی همچون هفته پیش تکراری هستند و فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با بازی الناز شاکردوست و هوتن شکیبا با یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان فروش صدرنشینی‌اش را حفظ کرد و «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی هم به مانند هفته پیش جایگاه دومی را با یک میلیارد و ۲۲ میلیون تومان به دست آورد.

کاهش فروش هفتگی بر این دو فیلم هم تاثیرگذار بوده است و به ترتیب نزدیک به ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان افت را در مقایسه با هفته گذشته تجربه کردند.

و اما سومین فیلم پرفروش گیشه، فیلمی که حضورش در این جایگاه آن هم پس از گذشت چندین هفته از اکران برای بسیاری موجب تعجب است، «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی.

این فیلم پس از چند هفته فروش خوب برای مدتی همچون همه فیلم‌ها از دور افتاد اما خلاف همه به یکباره فروش جدی خود را دوباره شروع کرد تا جایی که توانست از پس فیلمی چون «ما همه با هم هستیم» هم بر بیاید. «تگزاس ۲» این هفته ۸۸۱ میلیون تومان فروش داشت تا جمع کل فروشش در آستانه گذر از ۲۱ میلیارد تومان باشد.

حال به سراغ آمار فروش فیلم‌های روی پرده به تفکیک فروش هفتگی و کل می رویم. (فروش هفتگی از روز ۲۱ تیر تا پیش از روز جمعه ۲۸ تیر محاسبه شده و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی

فروش کل

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار

یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان

۱۳ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان

سرخپوست

نیما جاویدی

یک میلیارد و ۲۲ میلیون تومان

۱۰ میلیارد و ۶۴۱ میلیون تومان

تگزاس ۲

مسعود اطیابی

۸۸۱ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان

۲۰ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان

زهرمار

جواد رضویان

۷۰۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان

سه میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان

ایکس لارج

محسن توکلی

۶۵۵ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان

یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان

ما همه با هم هستیم

کمال تبریزی

۵۲۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان

۹ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان

سامورایی در برلین

مهدی نادری

۲۲۰ میلیون و ۹۶ هزار تومان

پنج میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان

متری شیش و نیم

سعید روستایی

۱۲۷ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان

۲۷ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان

نیوکاسل

محسن قصابیان

۶۴ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان

۶۴ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان

کار کثیف

خسرو معصومی

۵۸ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان

۱۳۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان

دختر شیطان

قربان محمدپور

۲۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان

۸۵۲ میلیون و ۴۲ هزار تومان

پیشونی سفید ۳

سیدجواد هاشمی

چهار میلیون و ۹۷۴ هزار تومان

سه میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان

زندانی ها

مسعود ده نمکی

یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان

چهار میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 117093 و در روز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۹:۳۳
2024 copyright.