گفته‌های فرید سجادی حسینی درباره بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا»

ایتالیا ایتالیافرید سجادی حسینی که امسال با دو فیلم «ایتالیا ایتالیا» و «آذر» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره ویژگی های این دو اثر سینمایی صحبت کرد.

به گزارش سینماسینما، فرید سجادی حسینی کارگردان، بازیگر و دستیار کارگردان سینمای ایران که سال‌هاست در این عرصه فعالیت می کند امسال با دو فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

او درباره بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده گفت: کاوه صباغ زاده حدود ۲ سال قبل به من پیغام داده بود که قرار است فیلمی بسازد و برای من نقشی کنار گذاشته است. من هم بدون خواندن فیلمنامه به دلیل شناخت و اعتماد کاملی که به او داشتم پذیرفتم که در فیلمش بازی کنم.

سجادی حسینی ادامه داد: بعد از بازی در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و بعد از بازگشتم از جشنواره فیلم کن، بازی در این فیلمم را شروع کردم البته قبل از آن فیلمنامه را خواندم و مطمئن شدم که اعتمادی که به کاوه صباغ زاده کرده بودم درست بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که ترجیح می دهد بازیگری را دنبال کند یا کارگردانی و دستیاری کارگردانی را تجربه کند، توضیح داد: این را نمی دانم که چطور دست سرنوشت رقم خورده و در این سن و سال من را بازیگر کرده است. البته من قبلا هم تجربه هایی به عنوان بازیگر داشتم اما بعد از حضور در فیلم اصغر فرهادی بین مردم بیشتر شناخته شدم اما برایم فرقی نمی کند که در کدام حوزه فعال باشم چون متر و معیارم در بازیگری و فعالیت در حوزه های دیگری سینما «انسان» است. در واقع همه ما روی پدیده ای بنام «انسان» و خصلت ها و خصوصیات او کار می کنیم. وقتی کارگردانی می کنیم و شخصیتی را بازآفرینی می کنیم همانقدر لذت می بریم که در حیطه بازیگری فعال هستیم. در حقیقت معتقدم پدیده ای که توجه هنرمندان سینما و تئاتر و حتی نقاشان و نویسندگان را به خود جلب می کند، انسان است و ویژگی های انسان است که باعث می شود آنها مساله و موضوعی را برای کار کردن انتخاب کند.

سجادی حسینی درباره نقشی که در این فیلم سینمایی برعهده دارد، بیان کرد: در این فیلم من نقش پدر حامد کمیلی را بازی می کنم که این نقش را بسیار دوست دارم چون این پدر مانند پدرهای کلیشه ای نبود که در برخی از فیلم ها و سریال‌ها می بینیم و بسیار خوب به او و شخصیتش پرداخته شده بود. من نقش را بسیار پسندیدم و درگیر آن شدم و با کمک کاوه توانستیم ویژگی های شخصیت را پررنگ کنیم و فکر می کنم شخصیت خوبی از کار درآمده باشد.

بازیگر فیلم «مدرسه پیرمردها» درباره ویژگی های فیلم نیز بیان کرد: معتقدم فیلم «ایتالیا ایتالیا» اثری متفاوت است و من این متفاوت بودن و نوع نگاه کارگردان را بسیار دوست داشتم و امید زیادی نیز به جذب مخاطب در اکران عمومی دارم.

او که امسال در فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای نیز ایفای نقش کرده است در این باره یادآور شد: در فیلم «آذر» نقش مردی را بازی می کنم که برای پسرش اتفاقی می افتد. هومن سیدی نقش پسرم را ایفا می کند و حمیدرضا آذرنگ نیز نقش برادرزاده ام را در این فیلم برعهده دارد.

وی در جواب به این سئوال که آیا ممکن است امسال کاندید دریافت سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد شود، گفت: فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد البته من زمانی می توانم نظر دهم که فیلم‌های دیگر را نیز دیده باشم اما می بینم که بازیگرهایی بهتر از من در فیلم های مختلف بازی کرده اند اما من فرصت دیدن فیلم ها را ندارم بنابراین حق قضاوت کردن ندارم.

سجادی حسینی در پایان صحبت هایش درباره حضورش در تئاتر بیان کرد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ هستم که نقش بسیار خوبی در این نمایش دارم. در این کار نقش معماری را ایفا می کنم که قرار است بنایی را احداث کند. این نمایشنامه بسیار خوب نوشته شده و نسبت به اجرای قبلی که داشته است بازنویسی شده و این تغییرات باعث بهتر شدن کار شده است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 43256 و در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸:۲۱
2024 copyright.