گفت‌وگوهای مجازی با عنوان «دیالوگ‌های آکادمی: با ما آغاز می‌شود»، برای برابری و همه‌شمولی در اسکار

آکادمی اسکار یک مجموعه مجازی گفت‌وگوی جدید راه انداخته که شمار زیادی از چهره‌های مشهور هالیوودی از جمله ووپی گلدبرگ، لی دانیلز و ویکتوریا آلونسو از مدیران مارول در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش سینماسینما، این مجموعه که «دیالوگ‌های آکادمی: با ما آغاز می‌شود» نام گرفته، بخشی از ابتکار چشم‌انداز ۲۰۲۵ برای برابری و همه‌شمولی در اسکار است. موضوع‌هایی که در این برنامه مورد بحث قرار می‌گیرد شامل نژاد، قومیت، جنسیت، تاریخ، فرصت‌سازی و هنر فیلمسازی می‌شود.

لورنزا مونیوز معاون اجرایی روابط اعضا و جوایز آکادمی اسکار گفت: «در این مجموعه، آکادمی می‌خواهد فضایی برای اعضا و عموم مردم خلق کند تا در آن درباره همه‌شمولی به شیوه‌ای مرتبط با زمانه صحبت شود و تبادلی معنادار درباره ضرورت تغییرات سیستماتیک در هالیوود صورت بگیرد.»

او اضافه کرد: «این مکالمه‌ها ممکن است برای بعضی‌ها راحت نباشد، اما این حرف‌ها برای گسترش دادن مسایلی که مطرح می‌شوند و افزایش فرصت‌ برای افرادی که تاکنون به آنها توجه نشده، ضروری هستند.»

نخستین قسمت از این مکالمه‌ها که از طریق یوتیوب در دسترس است، شامل گفت‌وگوی ووپی گلدبرگ و برایان استیونسون وکیل حقوق بشر می‌شود. این اپیزود روز بیست‌و‌یکم جولای ضبط شده و در آن این دو درباره نقش داستان‌سرایی روایتی در رسیدگی به برابری نژادی و قومی و همچنین اثرات مانای الگوهای نژادی و کلیشه‌های آسیب‌زننده در فیلم‌های هالیوودی صحبت می‌کنند.

از دیگر چهره‌هایی که در این مکالمه‌ها حضور خواهند داشت می‌توان از برد رانینگ‌واتر مدیر برنامه بومی‌ها در انستیتو ساندنس، تاراجی پی. هنسون، جینا پرینس بایتوود، دوان فرنکلین از آکادمی اسکار، دبرا مارتین چیس تهیه‌کننده، لیسا کورتس فیلمساز و بائو نگوین و داون پورتر بازیگر نام برد.

منبع: اعتماد آنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141127 و در روز دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸:۱۲
2024 copyright.