گفت‌وگوی اختصاصی با نوش‌‌آفرین دستوری: لحظاتی قبل از پرواز پاسپورتم را ضبط کردند

۸۸۵۲۸۵۲۵۲نوش‌آفرین دستوری مترجم و مشاور نماینده جشنواره برلین، که برای بازگشت به آلمان با مشکل مواجه شده،‌ تاکید کرد هیچ دلیل روشنی برای ممانعت از پرواز او اعلام نشده است.

به گزارش سینماسینما، دستوری که قصد داشت صبح یکشنبه هفتم آذرماه ایران را به همراه آنکه لویکه کارشناس جشنواره برلین ترک کند، با دستور ممانعت از پرواز و در ادامه ضبط پاسپورت مواجه شد.

او در گفت‌و‌گو با سینماسینما،‌ با تاکید براینکه هیچ دلیل روشنی به او اعلام نشده است، گفت: «ساعت پرواز ما هفت و ده دقیقه صبح یکشنبه هفتم آذرماه بود. همه امور به شکل طبیعی پیش رفته بود تا آنکه در مرحله چک نهایی، اجازه داده نشد من سوار هواپیما شوم.»

او ادامه داد: «وقتی خانم آنکه با شرایطی که برای من به وجود آمده بود روبرو شدند،‌ تصمیم گرفتند ایشان هم سوار هواپیما نشوند.»

دستوری تاکید کرد:‌ «من سال‌های سال برای امور مربوط به جشنواره به ایران می‌آمدم و هیچ‌گاه مساله‌ای برایم ایجاد نشده بود. امسال این چهارمین بار بود که به ایران آمده بودم و برای همین سئوال بزرگی در ذهن دارم که دلیل ضبط پاسپورت من چه چیزی می‌تواند باشد.»

او در پاسخ به اینکه بعد از آنکه موفق به حضور در پرواز نشد، چه اقدامی انجام داد،‌ گفت: «مراحل قضایی را طی کردم و دو سه ساعتی هم به برخی سئوال‌ها پاسخ دادم. با وجود آنکه برخوردها در جریان این سئوال و جواب‌ها با من خیلی خوب بود، اما در نهایت وقتی از آنان پرسیدم وضعیتم چطور خواهد شد، جواب دادند فعلا باید در ایران برای ادامه بررسی‌ها منتظر باشم.»

بعد از آنکه آنکه لویکه و دستوری از پرواز بازماندند، چمدان‌های آنان مورد بررسی قرار گرفت که در این مرحله فیلم‌های موجود در چمدان لویکه ضبط شد. دستوری در مورد وضعیت این فیلم‌ها گفت: «فیلم‌ها از ما گرفته شد و اصلا نمی‌دانیم،‌ فیلم‌ها چه شرایطی دارند.»

دستوری در مورد اینکه روند بررسی به چه ترتیب خواهد بود،‌ گفت: «گفته شده دو روز دیگر برای ادامه بررسی‌ها حاضر شوم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 33403 و در روز یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۹:۱۵
2024 copyright.