گفت‌وگوی تهیه‌کننده «خوب، بد، جلف» با سینماسینما: به آمار فروش فیلم‌ها دل‌خوش نباشیم

محسن چگینیسینماسینما، علی پاکزاد – محسن چگینی، تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» با اشاره به اکران موفقیت آمیز این فیلم و نمایش آن در خارج از کشور و بر لزوم تامین شرایط بهتر برای نمایش فیلم های سینمایی در ایران تاکید کرد.

به گزارش سینماسینما، محسن چگینی بعد از سالها فعالیت در تهیه آثار کمدی تلویزیونی در تهیه و تولید اولین اثر سینمایی پیمان قاسم خانی مشارکت کرد. حاصل این همکاری دوباره، فیلمی است که با استقبال فراوان تماشاگران سینما روبرو شده است. چگینی به نکاتی درباره وضعیت نمایش فیلم «خوب، بد، جلف»، سالن های سینمای ایران، تماشاگران، آمار فروش و رقابت فیلم ها اشاره کرده است.

محسن چگینی تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» درباره همکاری با پیمان قاسم خانی گفت: «سابقه کاری من با پیمان قاسم خانی به سال های دور بر می گردد. اکثرا همکاری ما در تلویزیون و همه کارهایی که تا این زمان داشتیم در ژانر کمدی و طنز بوده است. این اولین همکاری ما برای ساخت یک فیلم سینمایی بود. به غیر از رفاقت وهمکارى ما با هم شریک هم هستیم.»

او همچنین درباره اکران نوروزی این فیلم گفت: «نمی توان از قبل گفت که فیلمی در گیشه موفق خواهد بود یا نه. بعد از اقبالی که فیلم در جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم داشت این امید به وجود آمد که در اکران عمومی هم موفق خواهد بود و به هر حال فروش خوبی در نوروز داشتیم.»

چگینی درباره رقابت «خوب، بد، جلف» با فیلم های دیگری که در نوروز اکران شده اند، گفت: «در هر صورت رقابت همیشه وجود دارد. هر سال چند فیلم در نوروز اکران می شوند و همه آنها به دنبال گیشه بهتر هستند اما مردم هستند که تشخیص می دهند چه فیلمی از جذابیت بیشتری برخوردار است. البته تبلیغات در فروش فیلم ها بسیار تاثیرگذار است. تبلیغات در رسانه های تلویزیون و فضای شهری خیلی گران است. سال گذشته اکران بهترى داشتیم  چون اطلاع رسانى و تبلیغات در ماهواره پررنگ بود. سینما نیازمند یک شبکه اطلاع رسانى بزرگ است که البته وجود ندارد فیلمها به راحتى می آیند و می روند. ۹۰ درصد آنها با ضرر و زیان به اکرانشان پایان می دهند شاید به جرات باید گفت ٩٠ درصد فروش فیلم ها در تهران و شهرستان ها مدیون ١۵ پردیس سینمایى است و همه فیلم ها باید بر سر سانس گرفتن از این سینماها بجنگند. تنها راه نجات سینما ساخت پردیس هاى سینمایى در سراسر ایران است.»

او ادامه داد: «اشتباه بزرگ مسئولان و دست اندرکاران سینما این است که میزان فروش ریالى فیلم را ملاک پرفروش بودن فیلمها می دانند درصورتى که به نظر من تعداد نفراتى که فیلم را می یبنند باید ملاک باشد و ما هر سال تلاش کنیم که تعداد سینماروها را زیاد تر از سال قبل کنیم  و به آمار فروش که هرسال قیمت آن از سال قبل بیشتر می شود دل خوش نکنیم.»

تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف » درباره تعداد سالن هایی که برای نمایش این فیلم در نظر گرفته شده، گفت: «تعداد سالن ها برای نمایش فیلم ما قابل توجه بود.»

چگینی درباره موفقیت اکران «خوب، بد، جلف» و نمایش آن در خارج از کشور گفت: «این فیلم در کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کشورهاى اروپایى نمایش خواهد داشت.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 50740 و در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵:۵۰
2024 copyright.