گلاره عباسی: ابلق آینه‌ جامعه در یک ناکجا آباد است/ جذابیت بازیگری برای من تجربه‌ تفاوت‌هاست

سینماسینما، تبسم کشاورز: گلاره عباسی، بازیگر فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت.

او در این فیلم سینمایی با بازیگران دیگری چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی و گیتی معینی همبازی شد. «ابلق» ماجرای زندگی زنی که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، را روایت می‌کند.

عباسی در سه فیلم دیگر، اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند، نفس و شیار ۱۴۳ از نرگس آبیار ایفای نقش کرده است.

ابلق سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه‌ و عوامل فیلم اکران شد.

با گلاره عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره فیلم گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 نقش‌های متفاوتی را از شما در ژانرهای مختلف می‌بینیم. ابلق قطعا در کارنامه شما یک ویژگی خاص را به لحاظ نوع بیان، پوشش و بحث فیزیکی دارد. لطفا در این مورد و حس خودتان به آن بگویید؟

برای من دردناک‌ترین بخش بازیگری تکرار، رکود و کلیشه‌ای شدن است. از فیزیک، کاراکتر و نقش‌های متفاوت استقبال می‌کنم. جذابیت بازیگری برای من تجربه‌ی تفاوت‌هاست.

کار با نرگس آبیار به عنوان یک کارگردان زن در فیلمی مربوط به مسائل زنان چگونه بود؟ نگاه خانم آبیار به مساله‌ای که در فیلم مطرح کردند چقدر با ذهنیت و تفکرات شما همخوانی داشت؟

نرگس آبیار قصه‌گوی بی‌نظیری است. نگاه ظریف، زنانه و مهم‌تر از همه شناخت درستی از روابط انسانی دارد.
ابلق آینه‌ و روایت جامعه امروز ماست اما قضاوتی نمی‌کند. برای همین همخوانی معنی پیدا نمی‌کند. ما در ابلق شهربازی، برج‌ها، موش‌ها، آینه‌ها و بخشی از فضای عجیب یک شهر غریب را به تصویر کشیدیم.

شما زیرپوست شهر چقدر این نوع زندگی‌ها را دیدید، ایفای این نقش چقدر روی شما تاثیر گذاشته، و از نگاه شما ابلق چقدر نزدیک به بافت تهی دست و عوام جامعه ما بود؟

همه ما صبح که روز را  شروع می‌کنیم نظاره‌گر این آدم‌ها در زندگی روزمره، در فضای مجازی و در شهرمان هستیم.
بستگی به این دارد که ما بخواهیم ببینیم یا نه. ابلق آینه‌ی  جامعه در یک ناکجا آباد است. در نگاه اول بله مربوط به بخشی از اطراف و دور از مرکز شهر است اما ما جغرافیای خاصی برایش تعریف نمی‌کنیم‌. این آدم‌ها همه جای شهر هستند.

شما در سه فیلم دیگر خانم آبیار با ایشان همکاری داشتید، این چهارمین کار مشترک شما محسوب می‌شود.  کمی از تفاوت این نقش با کارهای قبلی‌تان بگویید؟ ویژگی‌های مثبت و منفی تکرار همکاری با یک کارگردان برای یک بازیگر چه می تواند باشد؟

من و خانم آبیار تجربیات خیلی خوبی با هم داشتیم و خوشبختانه تعامل خوبی بین ماست.
من علاقه خاصی به قصه و داستان دارم و این گفت‌وگوی درباره فیلمنامه، کاراکتر و قصه همیشه برایم جذاب بوده است.

کمی از همکاری با دیگر بازیگران فیلم بگویید.

کار کردن با آدم‌های حرفه‌ای و دغدغه‌مند همیشه برایم جذاب بوده است. کسانی که سینما برایشان ارزش دارد و این فقط مربوط به بازیگران نیست، کل گروه ابلق از گریم، تصویر، لباس، تدوین، صداگذاری… همه‌ی ما در دیده شدن کار دیگری نقش داشتیم.
در کل گروه بازیگران چه آن‌هایی که نقش‌های بلند داشتند چه کوتاه همگی درخشان ایفای نقش کردند.

تا به اینجا از بازخوردهای فیلم و نقش خودتان راضی بوده‌اید؟

بازی درنقش‌‌های مکمل بسیار دشوار است چرا که فرصت کوتاهی برای تاثیرگذاری و باور پذیری روی مخاطبان دارید. در ابلق از همه مهم‌تر برایم این بود که تلاشم در کار دیده شود تلاش برای باور‌پذیری نقشی که به واسطه لحن و  فیزیکش تلاشی مضاعف می‌خواست.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 149951 و در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴:۰۹
2024 copyright.