گلایه‌های کارگردان «جان داد» از ساز و کار انتخاب فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر

سهیلا پورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» از سازوکار انتخاب آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما ،سهیلاپورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد و نامزد دریافت حایزه نویسندگی شده بود، ضمن طرح پرسشی از دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار اصلاح ساز و‌ کار انتخاب آثار کوتاه در این جشنواره شد.
کارگردان فیلم «جان داد» ضمن تبریک به منتخبین فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر گفت: آیا در بین فیلمسازان فیلم کوتاه و موثرین این حوزه کسی شایسته حضور در بین هیات انتخاب نبوده است؟
وی افزود: قطعا سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های حوزه فیلم کوتاه بدون حضور افراد متخصص و موثر در این حوزه امکان پذیر نیست‌.
پورمحمدی گفت: چه‌طور ممکن است ورودی‌های جشنواره فیلم فجر از طریق لیست جشنواره فیلم کوتاه تهران باشد، اما در انتخاب به نامزدها و برگزیدگان این جشنواره بی‌اعتنا بود؟!؟ اگر سلیقه جشنواره فیلم کوتاه تهران اهمیتی ندارد، ساز و کار آثار ورودی جشنواره فیلم فجر را عوض کنند و راه را برای کسانی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نبوده‌اند را هم باز بگذارند! جشنواره فیلم کوتاه تهران حق ورود «جان داد» به فجر را فراهم کرده و سپس جشنواره فجر فیلمی که نامزد بهترین فیلمنامه بوده و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده نادیده می‌گیرد؛ چه‌طور ممکن است؟

وی افزود: نتیجه‌ای که من از این تضاد و دوگانگی می‌گیرم این است که هیات انتخاب، انتخابه‌ایشان متاثر از نگاهشان به فیلم بلند بوده است‌ و «جان داد» و دیگر فیلم‌ها هم قربانی همین نگاه و انتخاب اشتباه. قطعا من به فیلمسازی ادامه ‌می‌دهم و «جان داد» هم مسیر بین‌المللش را طی می‌کند. امیدوارم در سال‌های آینده جشنواره فیلم فجر ساز و کارش در انتخاب آثار کوتاه مشخص باشد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 168220 و در روز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰:۲۵
2024 copyright.