گله‌مندی مدیرعامل خانه هنرمندان از رئیس سازمان برنامه و بودجه/ دشواری‌های تامین بودجه یک مجموعه هنری غیرانتفاعی

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان در دهمین برنامه زنده اینستاگرامی دوشنبه های سینما حاضر شد و کیوان کثیریان مدیر سینما تک خانه هنرمندان با او گپ و گفتی داشت.

به گزارش سینماسینما، رجبی معمار در بخش هایی از صحبت های خود با تاکید بر این که خانه هنرمندان یک مجموعه خصوصی است در مورد تامین بودجه های لازم برای اداره خانه هنرمندان گفت: افرادی هستند که بدشان نمی آید خانه هنرمندان تعطیل شود. انگیزه یک عده از آنها حسادت است به طوری که یکی از آنها به من می گفت چرا هر چه به تو پول نمی دهیم و هیچ کمکی به تو نمی کنیم و چوب لای چرخت می گذاریم باز هم تو هستی و ادامه می دهی؟! خیلی ها چشم ندارند خانه هنرمندان را ببینند. برای این که خانه هنرمندان با کمترین هزینه اداره می شود. کل هزینه یک سال خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر معادل هزینه یک جشنواره درجه سه‌ای است که نهادهای مختلف برگزار می کنند.

او افزود: ما بزرگ ترین اساتید هنر را به اینجا دعوت می کنیم و در حد وسع خود کارتی با مبلغ ناچیز به آنها هدیه می دهیم. اساتید بزرگ هنر که هر جایی غیر از خانه هنرمندان بروند به آنها چندین سکه که واقعا حق آنها هم است می دهند اما این اساتید، خانه هنرمندان را خانه خود می دانند و کارت هدیه ما را می پذیرند و به عنوان تبرک قبول می کنند. افراد از طیف های گوناگون سیاسی و عقیدتی با ادامه کار خانه هنرمندان مشکل دارند. ولی براساس عهدی که از ابتدا بسته ایم خانه هنرمندان با هیچ جناح سیاسی کشور ارتباط ندارد و از هیچ جریان سیاسی و فرهنگی خاص طرفداری نمی کند. تمام تلاش ما این بوده که خانه هنرمندان متعلق به تمام مردم ایران و جامعه هنری باشد. نگهداری این مجموعه به این شکل سخت است. بعد ما مقایسه می شویم با نهادهایی که امکانات و فضای زیادی دارند. نهادهایی که در عین حال برای انجام کارهای خود از ما کمک می گیرند و با وجود فضای زیادی که دارند از گالری های خانه هنرمندان استفاده می کنند چون طبق گفته خودشان گالری های آنها سوت و کور است.

رجبی معمار با ابراز گله‌مندی از محمدباقر نوبخت گفت: همین جا من به طور رسمی از آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گله می کنم. ایشان اگر از هنرمندی خوشش بیاید امکان دارد به اندازه یک سال خانه هنرمندان به او بودجه بدهد ولی بنده الان سه- چهار سال است به دنبال گرفتن وقت از ایشان از راه های قانونی و درست آن هستم اما امکانش میسر نمی شود. آقای نمکی که الان وزیر بهداشت‌اند معاون هنری، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بودند. او به خانه هنرمندان آمد و سخنرانی غرایی کرد و قول های زیادی داد ولی بعد از آن جواب تلفن هیچ کس را نداد. ما چرا نباید از ردیف بودجه کمکی استفاده کنیم؟ ما کاملا برنامه داریم نهادهایی هستند که بودجه‌های هنگفت می گیرند و برنامه ای هم ندارند. ما برنامه داریم. برای بعضی از افراد کارهایی که ما می کنیم مهم نیست. یک هفته فیلم ناصر تقوایی برگزار کردیم. ناصر تقوایی که پایش را از خانه بیرون نمی گذاشت یک هفته هر روز در خانه هنرمندان بود. ضمن این که جهت بندی خاص نداریم. ما هر سال برای رخداد مهم اربعین و همچنین هفته دفاع مقدس هم برنامه های ممتازی داریم.

برنامه دوشنبه‌های سینما هر هفته راس ساعت ۱۸ در اکانت رسمی خانه هنرمندان با حضور کیوان کثیریان مدیر سینما تک خانه هنرمندان و میهمانان برنامه به بحث و بررسی مسائل حوزه سینما اختصاص دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 138882 و در روز سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۱:۳۵
2024 copyright.