فیلم «یونس» در آمازون عرضه شد

سینماسینما، منصور جهانی: «آمازون» پخش آنلاین فیلم سینمایی «یونس» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر را آغاز کرد.

حق پخش و نمایش آنلاین جهانی فیلم سینمایی «یونس» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر به غول اینترنتی «آمازون» واگذار شد.
«یونس» Jonas سومین فیلم سینمایی وحید وکیلی‌فر کارگردان و تهیه‌کننده مستقل سینما است که پس از دو فیلم تحسین شده «گِشِر» و «تابور» در لوکیشن‌های شهریار، تهران و شمال ایران فیلمبرداری شده است. «یونس» به لحاظ فرم و ساختار روایی در ادامه دو فیلم پیشین این کارگردان تجربه‌گرا است که بدون دیالوگ، برداشتی تماتیک و مدرن را از حکایت یونس پیامبر در شکم ماهی با زبان محض بصری و صوتی روایت می‌کند.
«آمازون» Amazon و «نت‌فلیکس» Netflix در دهه اخیر، انقلابی در حوزه نمایش و عرضه فیلم‌های سینمایی ایجاد کرده‌اند و امروزه در سراسر جهان؛ بیشترین بازدیدکننده را برای تماشای آنلاین فیلم‌ها به خود اختصاص داده‌اند.


در خلاصه داستان فیلم سینمایی «یونس» آماده است: و خداوند ماهی بزرگی در دریا گماشته بود که نون نام داشت. نون به حکم خداوند، یونس را در میان تلاطم دریا بلعید و شکم او زندان یونس گشت.
تعدادی از عوامل و همکاران فیلم سینمایی «یونس» عبارتند از:
کارگردان، نویسنده و تدوین‌گر: وحید وکیلی‌فر، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه و لباس: سعید اسدی، طراح صدا: حسین مهدوی، صدابردار: حسن مهدوی، طراح گریم: جلال موسوی، مدیر تولید: مونا زاهد، موسیقی انتخابی: نوید افقه، عکاس: بهرنگ دزفولی‌زاده، جلوه ویژه بصری: ایمان کریمیان، مجری گریم: سعید دهقان، مریم فقیری، ویرایش رنگ و تصویر: سامان وفایی، دستیار یک فیلمبردار: مجید حسین‌زاده، طراح پوستر: جمال رحمتی، مشاور امور رسانه‌ای: منصور جهانی، استودیو صدا: مون؛ رضا نریمی‌زاده، بازیگران: نیما کامران‌زاده، مهرنوش هاشمی‌صدیق، ستایش سعیدی‌کیا، تهیه‌کنندگان: وحید وکیلی‌فر ـ فریبا رستمی.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 126089 و در روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۸:۴۱
2024 copyright.