یک اجرای جنون‌آمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار

سینماسینما: امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» در توصیف یک سکانس از فیلمش با بازی پریناز ایزدیار در صفحه اجتماعی خود با انتشار عکس‌های مربوط به آن نوشت:

این صحنه، یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های فیلم ملاقات خصوصی برای من است. فارغ از حس عجیبی که این صحنه در فیلم‌نامه و فیلم برایم دارد، حضور تکان‌دهنده‌ی پری‌ناز ایزدیار در اجرای این صحنه است. حضوری که به معنای دقیق کلمه، با پوست و استخوانش، فروپاشی پروانه را به شکل جنون‌آمیزی اجرا کرد!

پروانه بعد از شنیدن یک خبر بسیار تلخ، حیران و مبهوت سر به دشت می‌گذارد و با سرگشتگی و خشم، شروع به چیدن گل‌های خارمریم می‌کند، گل‌هایی با خارهای بزرگ و بسیار تیز که فقط با قیچی مخصوص قابل چیدن هستند. پروانه با چیدن این گل‌ها و فرو رفتن خارها در دستش، به خودش آسیب می‌زند و دستش از زخم ناشی از خارها پاره و خونی می‌شود…

قرار بود در این صحنه ما خارِ گل‌ها را تا جایی که مشخص نشه، بِکَنیم، جای دست برای چیدن گل‌ها درست کنیم و زخم و پارگیِ دست پری‌ناز را با گریم کار کنیم.
موقعِ فیلمبرداری اما، به رغم تلاش‌هایمان کارها به روالِ دلخواه پیش نرفت، محدودیت زمان نوری و تصنعی شدن چیدن گل ها، مانع از درآمدن حس صحنه می‌شد. به فکر چاره بودیم که پری‌ناز تصمیم گرفت به شکل واقعی گُل‌ها را بچیند…!

او گل‌ها را از ساقه‌های پُر از تیغ و خار، با کف دست‌هایش کَند! همینجوری کَند… و ادامه داد! دست‌هایش به شدت زخمی، خون‌آلود و پر از خار شد!
چندبار صحنه را تکرار کردم، باز با تمام وجود او گُل‌ها را چید، انگشتانش، کف دستش بیشتر و بیشتر خون آلود شد…!

این جنون را که دیدم، مطمئن شدم این تصمیم را پری‌ناز نگرفته، پروانه گرفته!
پری‌ناز تو پروانه را بازی نکردی، زندگی کردی…

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 183919 و در روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱:۱۷
2024 copyright.