یک جایزه جدید یک میلیون دلاری برای سازندگان فیلم کوتاه

جایزه یک میلیون دلاریجشنواره فیلم کوتاه ژاپن که اخیرا توسط یک بازیگر ژاپنی افتتاح شده، از پایه گذاری یک جایزه حدود یک میلیون دلاری برای سازندگان فیلم کوتاه در سطح جهان، خبر داد.

به گزارش سینماسینما، «تتسویا بسشو»، بازیگر ژاپنی به خاطر علاقه خاصی که به فیلم‌های کوتاه دارد، اقدام به تأسیس یک جشنواره فیلم کوتاه در توکیو با جایزه تقریبا یک میلیون دلار  (۱۰۰ میلیون ین) کرده است.

بنا به اعلام این جشنواره، فیلمسازان سراسر جهان با فیلم‌های کوتاه خود می‌توانند در این جشنواره شرکت کرده و برای به دست آوردن این جایزه یک میلیون دلاری با دیگر فیلمسازان به رقابت بپردازند.

در فراخوان این جشنواره آمده است که فیلمنامه نوشته شده برای هر فیلم کوتاه حداکثر باید داری ۵۰۰ کلمه باشد. همچنین زبان اصلی هر فیلم نیز ژاپنی و یا انگلیسی بوده و علاقمندان حداکثر تا تاریخ ۲۹ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی فرصت ارسال آثار خود را دارند.

در ادامه این فراخوان آمده است: در مرحله اول ۵ فینالیست انتخاب شده که هر کدام از آنها برنده یک چک به مبلغ ۴ هزار دلار شده و در مرحله بعد یک فیلم به عنوان برنده نهایی انتخاب می‌شود که آن فیلم علاوه بر جایزه مرحله اول، برنده حدود یک میلیون دلار دیگر نیز خواهد شد.

منبع: فارس

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7966 و در روز دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰:۳۴
2024 copyright.