یک جایزه ویژه برای کارگردان «تاریک‌ترین ساعت»

سازنده فیلم «تاریک‌ترین ساعت» که از فیلم‌های مطرح و تحسین شده ۲۰۱۷ است، از سوی انجمن صدای سینما تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماسینما، جو رایت کارگردان «تاریک‌ترین ساعت» جایزه فیلمساز انجمن صدای سینما(CAS) را در پنجاه‌ و چهارمین دوره برگزاری این انجمن که ۲۴ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

رییس این انجمن با تجلیل از تعهد رایت نسبت به صدای فیلم و میکس آن با تصویر، از فیلم «هانا» ساخته وی یاد کرد که برای ترکیب فوق‌العاده صدا و تصویر نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود.

مارک اولانو رییس این انجمن درباره فیلم جدید وی «تاریک‌ترین ساعت» نیز که با بازی فوق‌العاده گری اولدمن ساخته شده به توانایی ویژه این فیلمساز در کارش اشاره کرد و گفت: جو می‌داند چگونه از هر وسیله بهترین استفاده را برای ساخت فیلم ببرد.

رایت نخستین کارگردانی‌اش را سال ۲۰۰۵ با ساخت فیلم «غرور و تعصب» انجام داد و بعد «تاوان» ‌را ساخت که با تحسین زیادی روبه‌رو شد. «تک‌نواز»، «هانا»، «آنا کارنینا» و «پن» دیگر فیلم‌های او بوده‌اند. رایت سال ۲۰۱۶ یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی «آینه سیاه» را نیز کارگردانی کرد.

رایت سیزدهمین فیلمسازی خواهد بود که با دریافت این جایزه تجلیل می‌شود. جان فاوارو، ری روچ، ریچارد لینک‌لیتر، ادوارد زوییک، جاناتان دمی، راب مارشال، تیلور هکفورد، هنری سیلیک، پل مازورسکی، بیل کاندون، گیل گیتس و کوئنتین تارانتینو دیگر کارگردان‌هایی بوده‌اند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.

این انجمن که برای بررسی دستاوردهای میکس صدا فعالیت می‌کند از سال ۱۹۹۴ این جایزه را اهدا می‌کند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 75495 و در روز جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱:۰۳
2024 copyright.