یک هنرمند اثر هنری ماریزیو کاتلان را خورد

یک هنرمند اثر هنری جدید ماریزیو کاتلان را خورد.  به گزارش سینماسینما، چندی پیش اثری به نام کمدین از هنرمند ایتالیایی در گالری در میامی به نمایش درآمد که حیرت ببیندگان را برانگیخت. زمانی مساله جالب‌تر شد که اعلام شد اثر هنری یعنی یک موز که با چسب نواری به دیوار چسبانده شده ۱۲۰ هزار دلار فروش رفته است. 

در حالی که مردم کنجکاوانه به دیدن این اثر هنری می‌آمدند ظهر شنبه یک هنرمند آمریکایی با کندن و خوردن موز جنجال را حول آن افزود‌. دیوید داتونا پس از خوردن موز در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت: من عاشق کار هنری ماریزیو کاتلان هستم. واقعا عاشق نصب آن به دیوار هستم. خیلی خوشمزه است.

ولی خورده شدن موز تاثیری در این اثر هنری نداشت و موز دیگری جایگزین آن شد. پیش‌تر هم کاتلان به خریدار اعلام کرده بود می‌تواند در صورت خراب شدن موز یک سالم آن را جایگزین کند. مدیر هنری گالری نیز اعلام کرده آن چه خریداری شده نه موز بلکه ایده اثر هنری است.

کاتلان هنرمندی است که آثار جنجال برانگیز کم نداشته است. مجسمه‌های او گاه رعب‌انگیز، گاه شوخ و گاه هجو هستند. اوایل سال جاری میلادی نیز به سرقت رفتن یک اثر هنری او که یک توالت فرنگی طلایی بود خبرساز شده بود.

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 126716 و در روز دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۳۵:۵۹
2024 copyright.