یک پخش‌کننده سینما: فروش فیلم‌ها نسبت به جمعیت هنوز خیلی کم است

سردر سینمایک پخش‌کننده سینما در عین حال که فروش فیلم‌ها را در شش ماه اول سال خوب ارزیابی می‌کند، معتقد است: این تعداد مخاطب به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی رقم چشم‌گیری نیست.

به گزارش سینماسینما، حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش «رسانه‌ فیلمسازان» درباره‌ برآیند اکران فیلم‌ها در شش ماهه‌ اول سال گفت: از اول امسال و حتی از اسفندماه که «من سالوادور نیستم» اکران شد، تنور سینماها گرم شد و بعضی‌ها این فروش خوب را به تبلیغات ماهواره‌ها نسبت می‌دادند، در حالی که بعضی از فیلم‌ها که تبلیغ ماهواره‌ای هم داشتند در گیشه موفق نبودند.

او در عین حال خاطرنشان کرد: برعکس فیلم‌هایی بودند که حتی در تلویزیون خودمان هم تیزر نداشتند و جزو پرفروش‌های سال شدند. واقعیت این است که فیلم‌های خوبی در ژانرهای مختلف ساخته می‌شود و مردم به سینما اعتماد پیدا کرده‌اند. با وجود اینکه بعضی دوستان سینمای ایران را زیر سؤال می‌برند، اما فیلم‌های سینمایی محصولات شریفی‌ هستند و بهتر از این است که مردم پای ماهواره بنشینند.

حبیب اسماعیلی با اشاره به اینکه در بهار فروش بسیار عالی بود و این فروش در تابستان هم تداوم داشت، گفت: البته در اکران تابستان هم فیلم‌هایی بوده که از آنها استقبالی نشده است اما در مجموع امسال اتفاق خوبی برای سینما افتاده و در شش ماه اول سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم. این استقبال فقط مختص به تهران هم نبود. در سال‌های گذشته ما فروش شهرستان‌ها را از دست می‌دادیم اما الان طبق آمار در شهرستان‌های مختلف هم استقبال بسیار خوبی از فیلم‌ها می‌شود.

این پخش‌کننده‌ فیلم با تأکید بر اینکه سینمای ایران بیشتر از این گنجایش دارد، اظهار کرد: این تعداد مخاطب نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی رقم چشم‌گیری نیست. مشکل اساسی ما کمبود سالن‌های خوب سینماست. سالن‌هایی که ساخته می‌شود و به سینماهای کشور اضافه می‌شود در آینده‌ نزدیک بسیار به رونق سینما کمک ‌خواهد کرد. در حال حاضر برخی فیلم‌ها که فروش خوبی دارند، به دلیل اینکه باید از همه‌ آثار سینمایی حمایت شود، از اکران کنار گذاشته می‌شوند و فیلم جدیدی جایگزین آنها می‌شود بنابراین کمبود سالن خوب یکی از مشکلات اساسی سینمای ایران است.

اسماعیلی به وضعیت سالن‌ها در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌ها اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌ سالن‌سازی انجام‌ می‌شود و سالن‌هایی ساخته یا بازسازی می‌شوند بنابراین با سالن‌سازی‌هایی در حال انجام است می‌توان به آینده امیدوار بود. در مجموع تابستان فصل بسیار خوبی برای سینما بود و امیدواریم تا پایان سال هم استقبال مردم تداوم داشته باشد و شاهد رکوردی خوب در فروش گیشه سینماها باشیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 29110 و در روز شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴:۳۳
2024 copyright.