۱۳ فیلمی که کرونا اکرانشان را به تعویق انداخت

طرفداران فیلم‌های سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کم و بیش باید یک سال دیگر صبر کنند که آثار مورد علاقه خود را ببینند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، در ابتدای سال ۲۰۲۰، علاقه‌مندان به سینما منتظر تماشای عناوینی مانند «تل ماسه»، «بیوه سیاه»، «در ارتفاعات»، «گشت جنگلی»، «ابدی ها»، «داستان طرف غربی» و همینطور دنباله‌های مورد انتظاری مثل تاپ گان و همینطور جیمزباند و سریع و خشن بوده اند.

با گذشت چند ماه از سال ۲۰۲۰ همه چیز با همه گیری ویروس کرونا تغییر کرد. با بسته شدن سینماها، دومینوی تعویق اکران فیلم‌ها یکی پس از دیگری اتفاق افتاد. برخی از استودیو‌ها نیز خیلی زود فیلم‌های خود را از تقویم اکران خارج و آن را به سال آینده موکول کردند. بنابراین با پایان سال ۲۰۲۰ و آغاز ۲۰۲۱، سینما دوستان امیدوار هستند با استفاده از واکسن این ویروس پس از مدت‌ها با خیال راحت به سینما بروند. برای کسانی که هنوز در آمریکا برای رفتن به سینما دو دل هستند، برادران وارنر برنامه ریخته که فیلم هایش را همزمان با اکران در سینما به صورت آنلاین  از طریق HBO Max اکران کند.
در ادامه ببینید چه فیلم‌هایی قرار بود امسال اکران شوند، اما اکنون قرار است در شلوغی سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شوند.
سفر به آمریکا ۲ «Coming ۲ America»
تاریخ انتشار: ۵ مارس (۱۵ اسفند)
پیش ار آنکه این فیلم سینمایی با دریافت ۱۲۵ میلیون دلار به آمازون فروخته شود، قرار بود در دسامبر امسال به اکران برسد. ادی مورفی بازیگر اصلی این فیلم است که مدت زیادی از انتشار قسمت نخست آن در سال ۱۹۸۸ می‌گذرد. این فیلم در مورد مردی است که به آمریکا باز می‌گردد تا به گفته پدرش، پسر خود را پیدا کند. کریگ برور مانند قسمت اول، این فیلم را کارگردانی کرده است.
مرد پادشاه «The King’s Man»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
تاریخ اکران: ۱۲ مارس (۲۲ اسفند)
در اوایل همه گیری کرونا، قرار بود این فیلمِ متیو وان، در ۱۸ سپتامبر اکران شود، اما در پایان تابستان استودیو قرن بیستم تصمیم گرفت اکران فیلم را تا سال آینده به عقب بیا‌ندازد. البته تاریخ اکران در ابتدا، ماه فوریه اعلام شد و در نهایت به ماه مارس تغییر پیدا کرد.
موربیوس «Morbius»
تاریخ اکران: ۱۹ مارس (۲۹ اسنفد)
موربیوس یکی از اولین فیلم‌هایی بود که در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس، اکران آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد. سونی در ۳۰ مارس اعلام کرد این فیلم با بازی جرد لتو که یکی از نسخه‌های فرعی از دنیای مرد عنکبوتی محسوب می شود، به تقویم اکران سال آینده اضافه شده است.
زمانی برای مردن نیست «No Time to Die»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
تاریخ اکران: ۲ آوریل (۱۳ فروردین)‌
می‌توان گفت اولین فیلم مهم هالیوود که مجبور به جابه جایی تاریخ اکران به خاطر ویروس کرونا شد، «زمانی برای مردن نیست» بود. نمایش بیست و پنجمین فیلم جیمزباند پیش از آنکه سازمان جهانی بهداشت کرونا را یک بیماری همه گیر بنامد به سال ۲۰۲۱ موکول شد. در این فیلم به کارگردانی کری فوکوناگا برای آخرین بار شاهد نقش آفرینی دنیل کریگ به عنوان مامور ۰۰۷ هستیم.
یک مکان ساکت ۲ «A Quiet Place Part II»
تاریخ اکران: ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت)
دنباله فیلم یک مکان ساکت در ابتدا برای اکران در ۲۰ مارس ۲۰۲۰ تنظیم شده بود و یک مراسم فرش قرمز نیز در نیویورک برای این فیلم برگزار شد. بعد از یک بار تعویق اکران و با توجه به باقی ماندن ویروس کرونا، کمپانی پارامونت دوباره اعلام کرد که اکران در سال ۲۰۲۱ را برای این فیلم به کارگردانی جان کرازینسکی و نقش آفرینی امیلی بلانت در نظر گرفته است.
بیوه سیاه «Black Widow»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
تاریخ اکران: ۷ می (۱۷ اردیبهشت)
این فیلم مارولی با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ابرقهرمانی معروف خیلی زود از اکران در ۱ می ۲۰۲۰ در سینما‌های آمریکا منصرف شد. قبل از آن‌که سال ۲۰۲۱ برای اکران این فیلم در نظر گرفته شود قرار بود در ماه نوامبر به نمایش برسد که البته بر خلاف پیش‌بینی‌ها اوضاع سینماها و ویروس کرونا رو به بهبودی نرفت.
مرد آزاد «Free Guy»
تاریخ اکران: ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت)
این فیلم علمی تخیلی و البته کمدی با بازی رایان رینولدز، قرار بود تابستان امسال اکران شود که کمپانی قرن بیستم، اکران  آن را به ماه دسامبر تغییر دارد. چند هفته بعد دوباره این تاریخ هم تغییر کردو تا ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
گودزیلا در برابر کونگ «Godzilla vs. Kong»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
تاریخ اکران: ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت)
گودزیلا در برابر کونگ که اکرانش به سال ۲۰۲۱ موکول شد یکی از چندین اثری است که برادران وارنر همزمان با اکران در سینما‌ها در شبکه HBO Max نیز به نمایش می‌گذارد. قبل از آن نتفلیکس پیشنهاد ۲۰۰ میلیون دلاری برای خرید این فیلم داده بود.
مارپیچ «Spiral»
تاریخ نمایش: ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت)
اکران این فیلم با بازی کریس راک که بازسازی فیلم موفق «ارّه» است یک سال به عقب افتاد. در این فیلم ساموئل جکسون و مکس مینگلا در نقش ۲ کاراگاه ظاهر می‌شوند که روی پرونده قتل های مرموزی کار می‌کنند.
خشن ۹ «F۹»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
اکران در تاریخ ۲۸ می (۷ خرداد)
در میانه ماه مارس بود که نهمین قسمت از مجموعه سریع و خشن به سال ۲۰۲۱ موکول شد. جاستین لین این فیلم را کارگردانی کرده و وین دیزل، میشل رودریگز و هلن میرن مثل فیلم های قبلی به عنوان بازیگران اصلی در آن نقش آفرینی می‌کنند. جان سینا نیز در این قسمت به جمع بازیگران این مجموعه سینمایی اضافه شده است.
تاپ گان:ماوریک «Top Gun: Maverick»
تاریخ اکران: ۲ ژوئیه (۱۱ تیر)
این فیلم مورد انتظار با بازی تام کروز برای اکران در ژوئن برنامه ریزی شده بود و بعد به سال ۲۰۲۱ انتقال یافت. علاوه بر کروز در این فیلم به کارگردانی جوزف کازینسکی، جان هم، جنیفر کانلی و گلن پاول هم نقش آفرینی می‌کنند.
گشت جنگلی «Jungle Cruise»
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
تاریخ اکران ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد)
این فیلم که امیلی بلانت و دواین جانسون در آن نقش آفرینی می‌کنند و ژاومه کویت سرا آن را کارگردانی کرده، در اوایل قرن بیستم روایت می‌شود و بر روییک کاپیتان قایق و یک دانشمند متمرکز است که سفری را به سوی جنگل و درخت زندگی اغاز می‌کنند.
تل ماسه «Dune»
اکران: ۱ اکتبر (۹ مهر)
این فیلم که بر اساس رمان برجسته‌ای به نوشته فرانک هربرت و به کارگردانی دنیس ویلنوو ساخته شده در ژانر علمی تخیلی است. اسکار آیزاک، تیموتی شالامی، زندایا و جاش برولین بازیگران این فیلم هستند.
فیلم‌هایی که اکرانشان از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شد
از دیگر فیلم‌های مهمی که اکران آن‌ها از امسال به سال ۲۰۲۱ موکول شده می‌توان به «شکارچیان روح: بعد از زندگی»، «در ارتفاعات»، «کندی من»، «مرگ روی نیل»، «قتل‌های هالووین»، «جاودانه ها» و «داستان طرف غربی» اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 147906 و در روز جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷:۰۳
2024 copyright.