۲۲۲ شهر کشور سالن سینما ندارند/ساخت ۲۵۰ سالن سینمای جدید توسط بخش خصوصی

معاون توسعه مدیریت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۲۲ شهر با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر کشور فاقد سالن سینما هستند ولی برای رفع کاستی‌های این بخش تلاش می‌شود.

به گزارش سینماسینما ،رمضان علی حیدری خلیلی افزود: در حال حاضر ۵۳۶ سالن سینما در کشور فعال هستند و ساخت ۲۵۰ سالن سینمای جدید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون در حال اجرا است.

او با بیان اینکه میانگین شاخص برخورداری از سالن های سینما در کشورمان یک سالن برای ۳۴ هزار نفر است، اظهار داشت: این شاخص در بسیاری از کشورهای جهان یک سالن برای ۵۲ هزار نفر می‌باشد که از این لحاظ موقعیت ایران اسلامی بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

حیدری خلیلی گفت: در سال های اخیر به همت دولتمردان تلاش های موثری برای افزایش تعداد سالن های سینما و بهره مندی مساوی مردم مناطق مختلف کشور از امکانات سینمایی صورت گرفته و نتیجه آن اضافه شدن ۱۰۰ سالن سینما به مجموع سالن‌های فعال کشور در سال های ۹۶ و ۹۷ بوده است.

او همچنین اظهار داشت: در کنار تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث سالن‌های سینما در شهرهای بزرگ و برخوردار کشور، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پردیس‌های سینما امید در شهرهای کم برخوردار با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌کند.

حیدری خلیلی افزود: پردیس‌های سینما امید در ۲۰ شهر از ۲۰ استان کشور با انتخاب زمین مناسب از سوی شهرداران شهرهای هدف با ویژگی های خاص از جمله نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی راحت مردم در کمترین زمان ممکن احداث می‌شود.

وی کاهش هزینه تمام شده و زودبازده بودن پروژه، تامین هزینه های تهیه نقشه و پشتیبانی اجرا و پرداخت اعتبارات بلاعوض به شهرداری‌ها را از جمله ویژگی های منحصر بفرد پردیس‌های سینما امید دانست که پس از پایان کار با پیش‌بینی سه سالن و گنجایش ۴۰۰ نفر به مالکیت شهرداری‌ها درآمده و علاوه بر تامین نیاز فرهنگی مردم می‌توانند منبع درآمد پایدار برای شهرداری‌های شهرهای کوچک باشند.

ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 116397 و در روز پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴:۰۸
2024 copyright.