۳ فیلم به اکران آنلاین «هنروتجربه» اضافه شد

سینماهای هنروتجربهیک مستند موسیقایی و دو فیلم سینمایی که پیش از این در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته‌اند، به اکران آنلاین «هنروتجربه» وارد شدند.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌های «چی چکا» ساخته رها فریدی، «بی گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و «وقتی پروانه شدم» ساخته آرش زارع از اول فروردین ماه در صفحه ویژه «هنروتجربه» در پلتفرم هاشور اکران آنلاین می‌شوند.

از این سه فیلم، «بی‌گاه» فقط برای کاربران داخل ایران قابل دسترسی و خرید بلیت است ولی ۲ فیلم دیگر توسط کاربران خارج از ایران نیز قابل تماشا است.

مستند «چی چکا قصه شب» روایتگر زندگی پرچالش نغمه‌سرای هرمزگانی ابراهیم منصفی است. این مستند معرف موسیقی محلی و معاصر بندرعباس است و آداب و رسوم مردمان این منطقه را به تصویر می‌کشد.

فیلم سینمایی «بی‌گاه» به نویسندگی و کارگردانی پویا اشتهاردی و تهیه‌کنندگی محمد سجادیان داستانی غیرخطی دارد و قصه هامین را از کودکی تا به امروز روایت می‌کند. هامین به زبان بلوچی به معنای گرمای خرماپزان تابستان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سربازی بلوچ که به علت کشیدن سیگار، روز عروسی خواهرش لغو مرخصی شده است…»

ایمان افشار، شایان افشار، مهسا نارویی، آوا آذرپیرا، ایوب افشار، دانیال مشرقی، مجید شریف و موسی افشار بازیگران این فیلم هستند.

«بی‌گاه» محصول سال ۱۳۹۸، اولین تجربه سینمایی پویا اشتهاردی بعد از ساخت بیش از بیست فیلم کوتاه داستانی و مستند است.

فیلم سینمایی «وقتی پروانه شدم» به کارگردانی آرش زارع و تهیه‌کنندگی مهرداد جعفریان روایتی از زندگی یک زن است؛ یک زن ساده اما مهربان زندگی سخت و نامطبوع خود را با همسرش پشت سر می‌گذارد. او بعد از اینکه ناخواسته باعث مرگ شوهرش می‌شود زندگی جدیدی را با بدن شوهر مرده خود آغاز می‌کند.

میترا حجار، آرش آصفی، آذرمیدخت عزیزی، حامد حسینی، آرزو حق‌شناس، سعید کاظمی، عارفه اکبری، مرتضی درستکار و… بازیگران این فیلم هستند.

اکران آنلاین «هنروتجربه» اواخر بهمن‌ماه با دو مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی و «قصه بولوار» ساخته داوود اشرفی در هاشور آغاز شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 152826 و در روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵:۴۵
2024 copyright.