۴ مستندساز ایرانی به جشنواره هات داکس دعوت شدند

جشنواره هات داکسبیست و هفتمین دوره جشنواره معتبر مستند «هات داکس» امسال میزبان چند اثر مستند کوتاه و بلند از سینماگران ایرانی خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی در بخش مسابقه «ویترین جهان» بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» کانادا انتخاب شده است و با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان در این رویداد معتبر سینمایی به رقابت می‌پردازد.

مستند «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا و مستند «همسایگی ماه» ساخته مهرداد فرهمند و محصول مشترک ایران، کانادا و سوریه نیز در بخش «ویترین جهان» جشنواره فیلم هات داکس پذیرفته شده‌اند که از جمله رویدادهای مورد تأیید آکادمی اسکار است و برنده این بخش واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار خواهد شد.

همچنین مستند «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی هم نماینده سینمای ایران در بخش مستندهای کوتاه این رویداد سینمایی است.

جشنواره فیلم «هات داکس» که بزرگترین و مهمترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود، امسال بیست و هفتمین دوره خود را به دبیری «کریستوفر مک‌دونالد» بازیگر آمریکایی با نمایش ۲۱۹ مستند از ۶۶ کشور جهان در چندین بخش مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «ویترین جهان»، بخش رقابتی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» و بخش «نمایش ویژه» از ۲۹ آوریل تا ۹ می ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.

این جشنواره، یکی از مهمترین رویدادها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است و برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده و هر ساله بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد معتبر سینمایی به نمایش درمی‌آیند و نزدیک به دو هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153593 و در روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۳:۰۸
2024 copyright.