۶۰فیلم سینمایی از فیلمسازان سه نسلِ سینمای ایران در بخش «جشنواره جشنواره‌ها»

با حضور بیش از ۶۰ اثر سینماییِ متقاضی شرکت در بخش «جشنواره جشنواره‌ها»ی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، بررسی کارنامه سینماگرانِ حوزه مقاومت و دفاع مقدس، طی ۴۰ سال گذشته کلید خورد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ناصر باکیده؛ مدیر بخش «جشنواره جشنواره‌ها»ی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، گفت: با توجه به همزمانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس وشانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این رویداد سینمایی دراین دوره با وسعت دید و دقت بیشتری به ارزیابی آثار تولید شده در ۴۰ سال اخیر سینمای در حوزه مقاومت خواهد پرداخت.

باکیده ادامه داد: بازنگری آثاری که در چهل سال گذشته در سینمای ایران پیرامون موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تولید شده و ارائه تحلیلی صحیح از میزان رشد و توسعه فعالیت های انجام شده تولیدی توسط سینماگران و صاحبان آثار در این دوران، از مهمترین اهداف  این بخش خواهد بود.

وی افزود: درواقع جشنواره به دنبال آن است تا در چهلمین سال از آغاز جنگ  هشت ساله تحمیلی، با نگاه جدی به بررسی تخصصی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در سینمای ایران پرداخته و به جمع‌بندی و آماری صحیح از میزان توجه سینماگران به موضوعات مذکور برسد.

باکیده گفت: بخش «جشنواره جشنواره‌ها» شامل فیلم‌های سینمایی، کوتاه، تله فیلم، نماهنگ و پویانمایی ، مستندهای کوتاه و بلند  بوده و براساس مقرارت و آیین‌نامه‌ جشنواره، آثاری که چهل سال گذشته در یکی از جشنواره‌های ملی جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده اند، در این بخش از سوی هیات های انتخاب و داوران  به رقابت خواهند پرداخت .

این سینماگر در پایان «جشنواره جشنواره‌ها» را ویترینی از بهترین های سینمای دفاع مقدس و مقاومت در یک قاب توصیف کرد و با اشاره به استقبال و همراهی تهیه کنندگان حوزه سینما، مراکز و سازمان‌ها، گفت: تاکنون ۶۰ فیلم سینمایی از فیلمسازان و تهیه‌کنندگانِ سه نسل از سینمای ایران، متقاضی حضور در این بخش شده که امیدواریم در بحث انتخاب و داوری آثار نیز به لحاظ  کمی وکیفی شاهد ایجاد فضایی تازه در سینمای مقاومت باشم.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141105 و در روز یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹:۴۰
2024 copyright.