۶.۳ میلیارد دلار و ۴۸ درصد سود برای باکس‌آفیس چین

۱۹۳۳۷۴۱فیلم‌های چینی ۵۹ درصد فروش باکس‌آفیس را شکل دادند و انتظار می‌رود فیلم‌های هالیوودی تا آخر ماه دسامبر بیشتر هم عقب بیفتند.

 باکس‌آفیس کشور چین از مرز نمادین ۴۰ میلیارد یوان (۶.۳ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۵ عبور کرد و به این ترتیب نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد سودی ۴۸ درصدی بود.

فیلم‌های داخلی چینی ۳.۷ میلیارد دلار (۲۳.۷ میلیارد یوان) از این فروش را شکل می‌دهند که بیش از ۵۹ درصد از فروش کل باکس‌آفیس امسال است. تاریخ‌های اکران ماه دسامبر که ماه محبوب سینماروها هم هست پر از فیلم‌های پرهزینه چینی است بنابراین انتظار می‌رود چین بتواند برتری‌اش نسبت به هالیوود را در سینمای خود حفظ کند. در سال ۲۰۱۴، فیلم‌های داخلی چین ۵۴.۵ درصد کل فروش باکس‌آفیس را شامل می‌شدند.

تا اینجا چهار فیلم از ۱۰ فیلم اول باکس‌آفیس چین، واردات هالیوودی بوده‌اند: «خشمگین ۷»، «انتقام‌جویان: عصر اولتران»، «دنیای ژوراسیک» و «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش». حالا بسیاری انتظار دارند که بازار فیلم چین بتواند طی سه سال آینده از باکس‌آفیس آمریکای شمالی پیشی گرفته و به بزرگترین بازار فیلم جهان بدل شود.

با استناد به انجمن فیلم آمریکا،‌ درآمد مجموع باکس‌آفیسی ایالات متحده و کانادا سال گذشته ۵ درصد کاهش داشت اما هنوز هم به رقم ۱۰.۴ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر حدود ۶۲۰۰ سینمای شهری با بیش از ۳۰ هزار پرده نمایش در کشور چین وجود دارند. حدود ۱۵ پرده جدید هر روز در چین افتتاح می‌شود. تا سال ۲۰۱۴، آمریکای شمالی نزدیک به ۴۰ هزار پرده فعال داشت که به جمعیتی معادل با یک چهارم جمعیت چین خدمات ارایه می‌کردند.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6947 و در روز چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱:۳۹
2024 copyright.