«‌هیات نمایندگان»؛ نماینده آلبانی در اسکار

«هیات نمایندگان»‌ به کارگردانی «بوجار الیمانی» به عنوان نماینده رسمی آلبانی در بخش بهترین فیلم ‌بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۰  معرفی شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، داستان فیلم «هیات نمایندگان» که محصول مشترک «‌فرانسه»، «یونان» و «کوزوو» است،‌ در اکتبر سال ۱۹۹۰ به وقوع می‌پیوندد.

«هیات نمایندگان» به نویسندگی «آرتان مینارولی» داستان یک هیات نمایندگان اروپایی را روایت می‌کند که برای نظارت بر اصلاحات سیاسی به «تیرانا» سفر می‌کنند. این درام سومین ساخته‌ «‌بوجار الیمانی» محسوب می‌شود که به عنوان نماینده به جوایز اسکار معرفی می‌شود. پیش‌تر فیلم‌ «عفو عمومی»‌ در سال ۲۰۱۱ و «کروم» در سال ۲۰۱۶ از این کارگردان به عنوان نماینده آلبانی به جوایز اسکار معرفی شده بودند. «آلبانی» از سال ۱۹۹۶ نمایندگان خود را به جوایز اسکار معرفی کرده، اما تاکنون در هیچ دوره ای از این جوایز به عنوان نامزد برگزیده نشده است.

«هیات نمایندگان» جایزه «گرند پری» جشنواره بین‌المللی فیلم «‌ورشو»‌ را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه، ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 121847 و در روز جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱:۰۸
2024 copyright.