نرگس آبیار با انتشار یک پست اینستاگرامی به دفاع از داریوش مهرجویی پرداخت.
به گزارش سینماسینما او نوشت: خشم در ویدئویی که کارگردان بزرگمان، از خود به اشتراک گذاشته تداعی دو سکانس از فیلمهای اوست، یکی هامون که در دادگاه درمانده و مستاصل فریاد میزند و حقاش را میطلبد. دیگری سکانسی از فیلم پستچی که قهرمان فیلم چشم در چشم دوربین خیره میشود. خشم و اعتراضی که در نگاه علی نصیریان موج میزند عینا همینی ست که خود مهرجویی با تمام توش و توانی که برایاش به جا مانده ابراز میکند.
صحبت از داریوش مهرجویی است، کارگردانی که نیم قرن پیش ژرار لانگلوا، منتقد فرانسوی در مورد او چنین نوشته است: «اما کشف امسال جشنواره کن ما را وامیدارد تا نگاهمان را بیش از پیش به تهران بدوزیم؛ نه به خاطر سفر نیکسون، بلکه به خاطر فیلمسازی جسور و متفکر. مهرجویی در پستچی جریان زندگی و وضعیت جهانِ سوم را به ما نشان میدهد. فیلم او قصهای است که سر و شکلی سیاسی دارد. قهرمان این فیلم مظهر محدودیتهای انسانی و اجتماعی است.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ با فیلم سینمایی «گاو» افتتاح میشود
- واقعا فکر می کنم زن ها استثمار می شوند/ گفت و گو با داریوش مهرجویی به بهانه اکران «لامینور»
- «لامینور» در نوبت اکران عید فطر
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- بازی مار و پلّه با اَشباح محترم
- پروانه نمایش فیلم «لامینور» با پذیرش اصلاحات تمدید شد
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- بازبینی فیلمهای مجوزدار را متوقف کنید
- بلندترین اعتراض/ فریاد و اشکهای مهرجویی
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- صلاح سینمای ایران را چه کسی تعیین میکند؟
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
- انتقاد میرکریمی از نامهربانی با مهرجویی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زمانه را چو نکو بنگری همه پند است/ یادداشتی بر «شب قوزی»
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- آقای خزاعی، سینمای مردمشناسی قومی را قدر بدانید
- آثار راهیافته به بخش «پویانمایی» جشنواره فیلم شهر معرفی شدند
- «یک روز با کیارستمی» را در خانه هنرمندان تجربه کنید
- اکران مردمی فیلم «زالاوا»
- در پی انتصاب مدیرعامل جدید خانه هنرمندان؛ کانون کارگردانان پیام تبریک خطاب به محمد مهدی عسگرپور منتشر کرد
- اختصاصی سینماسینما/ داستان «شما نمیتوانید دوباره به خانه برگردید و این دلیلش است» نوشتهی وودی الن از مجموعه «بیوزنی»
- بازیگر تونسی سریال «سلمان فارسی» درگذشت
- «انیمیشن ایرانی» به «اکران حقیقت» رسید
- فیلمبرداری فیلم کوتاه «جان درد» به پایان رسید/ قصه نبودن و درد جان
- پس از ساعد سهیلی؛ امیررضا دلاوری هم به «غرب دلگیر» پیوست
- سه فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ایتن هاک و پدرو پاسکال مقابل دوربین آلمادوار/ یک وسترن نیمساعته
- بنیانگذاری جایزه سال پژوهش به زبان فرانسه
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- سینما، آینه اجتماع یا اجتماع، آینه سینما؟! مستند «کاپرا کجاست؟»؛ در جستجوی فرانک کاپرای سینمای ایران
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- چه فیلمسازهایی برای ریل جدید سینما تایید صلاحیت میشوند؟
- کیانوش عیاری تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- امیر جدیدی و فیروزه خسروانی عضو آکادمی اسکار شدند
- در آیین گشایش نمایش ادواردو عنوان شد؛ داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد
- سینماسینما/ کریستین بیل در «شوالیه تاریکی» فقط با نولان همکاری خواهد کرد
- سفرهای مارکوپولویی یا دون کیشوتی/ درباره سفرهای استانی رئیس سازمان سینمایی
- در جلسه شورای راهبردی اکران مطرح شد؛ فعالیت شورای صنفی نمایش در جهت ایجاد عدالت در اکران
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگوی تصویری محمد حقیقت با مرتضی فرشباف درباره فیلم سینمایی «سهراب شهیدثالث»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ دبیر جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- «یک اتفاق ساده»؛ روایتی از دوران کودکی پرملال
- بانوی تمام عیار/ نگاهی به رُمان «خانم دِلُوی»
- ۱۰ اجرای پایانی تئاتر تمام موزیکال «دیو و دلبر»/ معرفی طراحان و عوامل کامل نمایش