در آخرین روزهای سال ۹۷، گیشه سینمای ایران در آرامش به سر برد، با آغاز اکران نوروزی شور و حرارت دوباره به سینماهای سراسر کشور بازخواهد گشت و گیشه سینما نیز رونق پیدا میکند.
به گزارش سینماسینما، آخرین هفته از اکران سینماهای کشور در سال ۹۷ در حالی به پایان رسید که فیلمهای روی پرده همچون هفته گذشته بدون تغییر به اکران خود ادامه دادند و تغییر خاصی نیز در جدول فروش رخ نداد.
در این بین «آشغال های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی توانست در روزهای پایانی سال نیز صدرنشینی خود را در گیشه هفتگی حفظ کند، «پارادایس» ساخته علی عطشانی و «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی نیز رتبههای بعدی جدول فروش را به خود اختصاص دادند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر آنچه در هفته گذشته بر اکران سینمای ایران گذشته است.
معرفی هفت فیلم نهایی اکران نوروز
بدون شک مهمترین اتفاق سینمایی هفته گذشته، مشخص شدن فیلمهای نهایی اکران نوروزی بود، در نهایت پس از هفتهها بررسی و برگزاری جلسات متعدد، هفت فیلمی که بناست در نوروز ۹۸ برای جذب مخاطبان با یکدیگر رقابت کنند معرفی شدند که عبارتند از «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی، «رحمان ۱۴۰۰» اثر منوچهر هادی، «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی، «زندانی ها» ساخته مسعود دهنمکی، «ژن خوک» اثر سعید سهیلی و «پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی.
پیش از این قرار بود که این هفت فیلم از روز شنبه ۲۵ اسفند اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کنند اما بنا بر اعلام سازندگان فیلم سینمایی «متری شیش و و نیم»، این فیلم به دلیل مسایل تبلیغاتی و فنی با یک روز تاخیر روی پرده خواهد رفت.
با حضور چهار فیلم کمدی، یک فیلم کودک و دو فیلم ملودرام و اجتماعی، نوروز ۹۸ از نظر تنوع ژانری دست پر است و مخاطبان میتوانند فیلمهای مورد علاقه خود را انتخاب و به تماشای آنها بنشینند.
«آشغالهای دوست داشتنی» به دنبال «پارادایس»
با نگاهی به فیلمهای روی پرده، مشخص می شود که در این روزهای پایانی سال طبق رسم هر ساله، شاهد کاهش فروش و تعداد مخاطبان سینما هستیم که این مسئله می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.
با این حال دو فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی و «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی همچنان در جایگاه اول و دوم گیشه هفتگی باقی مانند و پس از «قانون مورفی» ساخته رامبد جوان پرفروشترین فیلمهای اکران زمستان سینمای ایران هستند.

«آشغالهای دوست داشتنی» تا به امروز و پس از گذشت یک ماه توانسته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد که با توجه به وضعیت نه چندان پررونق این روزهای سینما، فروش بسیار خوبی است.
«پارادایس» نیز این روزها رقابت حساسی با «آشغالهای دوست داشتنی» دارد، چرا که فیلم امیریوسفی به سرعت از نظر فروش کل در حال نزدیک شدن به این فیلم است و میتوان گفت تنها عاملی که باعث تزریق شور و حرارت به اکران این روزها میشود، همین رقابت است. «پارادایس» پس از ۵۱ روز اکران توانسته به مرز پنج میلیارد تومان فروش نزدیک شده و اینطور که پیش میرود تا پیش از پایان سال ۹۷، از این میزان فروش نیز در گیشه عبور میکند.
از میان دیگر فیلمهای روی پرده نقرهای، فیلم سینمایی «هت تریک» ساخته رامتین لوافی و «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی همچون هفته گذشته به رویه رو به رشدی که داشتند ادامه دادند.
فیلم لوافی این هفته یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان فروش داشت و «جن زیبا» هم پس از یک ماه اکران بالاخره توانست از مرز یک میلیارد تومان فروش گذر کند و نام خود را در باشگاه فیلمهای میلیاردی سینمای ایران ثبت کرد.

«سوتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی، «ماموریت غیرممکن» اثر یعقوب غفاری و «بهشت گمشده» ساخته حمید سلیمیان نیز نسبت به هفته گذشته فروش کمتری داشتند اما در فروش کلی سیر صعودی خود را قطع نکرده و در نهایت توانستند این هفته را به ترتیب با فروش ۳۶۰، ۵۱۰ و ۵۰ میلیون تومانی به پایان ببرند.
«ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی که فیلمی ورزشی در ژانر کودک است نیز با وجود آنکه محتوایی همه پسند نداشته و برای قشر خاصی از جامعه تولید شده است، اما در گیشه عملکرد ناامید کنندهای نداشته و توانسته در یک ماه گذشته ۱۲۰ میلیون تومان بفروشد.
فیلمهایی که به ناکامی در جذب مخاطب عادت کردند
در این میان، سه فیلم روی پرده به نظر میرسد که دیگر به فروش اندک و ناکامی در جلب نظر مخاطبان سینما عادت کرده و تلاشی برای بهبود شرایط فروش خود نمیکنند، فیلمهای سینمایی «قرارمون پارک شهر» ساخته فلورا سام، «ترانه» اثر مهدی صاحبی و «دایان» اثر بهروز نورانی پور، این سه فیلم هستند که از همان روز نخست اکران در پایین جدول فروش قرار داشتند و در این روزها که آرام آرام به پایان اکران نزدیک میشوند هم تغییری در جایگاهشان صورت نگرفته است.
«قرارمون پارک شهر» تا به امروز و پس از یک ماه اکران، ۲۶ میلیون تومان، «ترانه» در ۵۱ روز اکران ۲۷۰ میلیون تومان و «دایان» در ۱۶ روز، ۱۰ میلیون تومان فروش داشتهاند.
در ادامه جدول فروش فیلمهای روی پرده را تا روز جمعه ۲۴ اسفند مشاهده میکنید.
|
نام فیلم |
مدت اکران |
میزان فروش |
|
قانون مورفی |
۷۲ روز |
۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون |
|
پارادایس |
۵۱ روز |
چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان |
|
آشغالهای دوست داشتنی |
۳۰ روز |
۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان |
|
تخته گاز |
۶۵ روز |
دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان |
|
هت تریک |
۳۰ روز |
یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان |
|
جن زیبا |
۳۰ روز |
یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان |
|
ماموریت غیرممکن |
۳۰ روز |
۵۱۰ میلیون تومان |
|
سوتفاهم |
۳۰ روز |
۳۶۰ میلیون تومان |
|
ترانه |
۵۱ روز |
۲۸۰ میلیون تومان |
|
ضربه فنی |
۳۰ روز |
۱۲۰ میلیون تومان |
|
بهشت گمشده |
۱۶ روز |
۵۰ میلیون تومان |
|
قرارمون پارک شهر |
۳۰ روز |
۲۶ میلیون تومان |
|
دایان |
۱۶ روز |
۱۰ میلیون تومان |
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- «کشتارگاه»، «تیغ و ترمه» و «بهت» به زودی وارد شبکه نمایش خانگی میشوند/ آمار فروش اکران آنلاین
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- برگزاری کارگاههای آموزشی اصغر فرهای در تورنتو
- «تیغ و ابریشم»/ چرا نقد منتقد، تاثیرگذار نیست؟
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- ناراحتی محمدحسین مهدویان از شنیده نشدن صدای رنج مردم سردشت پس از ۳۲ سال
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
- شکست «دختر شیطان» در گیشه، «ما همه باهم هستیم» در اوج/ گزارش فروش هفتگی سینما
- زمان اکران «زهرمار» جواد رضویان مشخص شد
- انتقاد نوید محمدزاده از وضعیت اکران فیلم «سرخپوست»
- واکنش داروغهزاده به تبلیغات فریبنده و تخریبی برای فیلمهای روی پرده
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مراسم بزرگداشت شمس لنگرودی برگزار میشود
- «بامداد خمار»؛ روایتی دراماتیک از تاریخ معاصر ایران
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «گردباد» روی صحنه کاخ هنر
- عروسکهای ترندِ «لابوبو» بزودی روی پرده سینما
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست





