مسعود کیمیایی معتقد است آنچه مهمتر از فیلمسازی کیارستمی بود ذات پر مهر و دوست داشتنی کیارستمی است.
وی با اشاره به ساخت تیتراژ فیلم قیصر و رضا موتوری توسط عباس کیارستمی گفت: خودش پیشنهاد کرد که تیتراژ قیصر را بسازدم بعد تیتراژ رضا موتوری را هم خودش ساخت و تمام ایده و فکر تیتراژ این دو فیلم ایدهی خود کیارستمی بود.
کیمیایی که بسیار متالم و متاثر بود، افزود: عباس هر کاری میکرد من آن را دوست داشتم. عباس فیلمهایی ساخت که ناگهان شد سینمای جهانی. بزرگترین ویژگی وی این بود که یک فکر و نگاه دیگری به سینما داشت.
کارگردان فیلم گوزنها ادامه داد: من کیارستمی را بسیار بیشتر از فیلمهایش دوست داشتم و دلیل اصلی آن ذات پرمهر عباس کیارستمی بود. کیارستمی حسود نبود و اینکه اگر روزی فردی مانند وی پا به این دنیا بگذارد؛ باید خدا تعیین کند.
وی ادامه داد: استفاده کردن از کلمه بود درباره عباس کیارستمی خیلی ناراحت کننده است. عباس برای من بیش از خاطره است.
کارگردان فیلم سربازهای جمعه با اشاره به ساخته شدن تیتراژ این فیلم توسط عباس کیارستمی گفت: وقتی فردی مانند کیارستمی که ۱۰۰ جایزه جهانی میبرد و بعد میآید به دوستش میگوید میخواهم تیتراژ فیلمت را بسازم؛ کار بسیار بزرگی است و این از ذات پرمهر وی بود که امروز بسیار کم داریم زیرا امروز با بحران کمبود مهر و وفور حسادت مواجه هستیم.
کیمیایی با اشاره به آخرین دیدار خود با کیارستمی در بیمارستان گفت: من آخرین بار کیارستمی را در بیمارستان دیدم و دست هم را گرفتیم و هیچ حرفی نزدیم و فقط گریستیم.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی