فیلم کوتاه مستند ایرانی «آوای وحش» ساخته ساسان گلفر برنده جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره آمریکایی Zepstone در فصل پاییز ۲۰۲۳ شد.
به گزارش سینماسینما، در این جشنواره همچنین از فیلم کوتاه ایرانی «چیدن» به کارگردانی شاهو احمدی در بخش بهترین میکروشورت (خیلی کوتاه) تقدیر ویژه به عمل آمد و فیلم کوتاه ایرانی «مثل سگ» ساخته حمید ناصری مقدم نیز در بخش بهترین فیلم بینالمللی تقدیر ویژه دریافت کرد.
فیلم کوتاه «مختصات صفر» ساخته نیما ولدبیگی با طراحی صحنه ویلیام نارسیس از ایران برنده جایزه بهترین طراحی صحنه شد.
همچنین بهترین کارگردانی فیلم کوتاه نیز به ابراهیم قائینی سازنده «ماشین زمان» از ایالات متحده آمریکا رسید.
برنده جایزه بهترین فیلم تجربی دورهی پاییز ۲۰۲۳ جشنواره Zepstone فیلم کوتاه مستند «آوای وحش» (Call of the Wild) از ایران درباره دختربچهای دوساله (آیلا هجران) است که کتاب گویایی درباره حیات وحش و محیط زیست را هدیه گرفته است اما گوشی تلفن همراه به او اجازه نمیدهد که با خیال راحت سفر خیالیاش در دنیای طبیعت را پی بگیرد. این فیلم کوتاه با زمان نمایش شش دقیقه مرداد ماه ۱۴۰۲ در تهران تکمیل شده، ساسان گلفر آن را کارگردانی، تصویربرداری و تدوین کرده و فریده اشتری تهیهکننده آن است.
«آوای وحش» پنجمین فیلم کوتاهی است که ساسان گلفر در سال ۱۴۰۲ ساخته و جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره Zepstone که در شهر سالت لیک سیتی ایالت یوتا آمریکا برگزار میشود، چهارمین جایزه بینالمللی این فیلمساز در سال ۲۰۲۳ است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «به کفشات نگاه کن»؛ مردم سرباز به دنیا نمیآیند
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- «بیا برای هم یک اسم انتخاب کنیم»؛ نشانه گرفتن قلب تماشاگر
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادمی فیلم سوئد
- درباره فیلم «شهر خاموش»/ دوزخ، اما سرد *
- پنج جایزه کره جنوبی برای فیلم کوتاه «انتقام تیرهروزان»
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- قانون، دوست تو نیست/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- چهار جایزه برای یک فیلمنامه کوتاه ایرانی
- راهیابی ۹ فیلم ایرانی به جشنواره فیلمهای کودکان لسآنجلس
- راهیابی «آوای وحش» به جشنوارهای در آمریکا
- «پرواز را به خاطر بسپار» در نمایشگاه جهانی فیلم
- تلخی چارهناپذیر نفرت/ نگاهی به فیلم «آه سرد»
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «های کپی» اکران میشود
- بررسی فیلم «سامی» از منظر نویسنده عرب/ وفاداری به انسان
- «حمله به تایتان» بر صحنه جان میگیرد
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- در ژرفای اندیشهها و آرمانهای ناصرتقوایی/ برای رسم عاشقکشی و مرگ خاموشِ بزرگان
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- جواد طوسی : نقد، حافظه زنده یک ملت است
- «اورول، ۵=۲+۲»؛ بهترین پادزهر برای دو ساعت موعظه
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- مراسم بزرگداشت شمس لنگرودی برگزار میشود
- «بامداد خمار»؛ روایتی دراماتیک از تاریخ معاصر ایران
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «گردباد» روی صحنه کاخ هنر
- عروسکهای ترندِ «لابوبو» بزودی روی پرده سینما
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی





