عبدیپور گفت: فیلم سینمایی «پاپ» از نمونه آثاری است که شاید در حالت عادی مردم به دیدنش نروند.به گزارش سینماسینما، احسان عبدیپور کارگردان سینما و تلویزیون، در خصوص فیلم سینمایی جدیدش با نام «پاپ»؛ گفت: پرداختن به مقوله مهاجرت که بخش مهمی از فیلم است، اتفاقی است که در جامعه امروز زیاد با آن روبرو هستیم. در کل فیلم «پاپ» غم گستردهای است که در پوششی با فضایی کمدی گنجانده شده است.
وی افزود: فیلم سینمایی «پاپ» از نمونه آثاری است که شاید در حالت عادی مردم به دیدنش نروند؛ چون عکس سوپراستار روی پوسترش نیست. بدین علت جذابیتی برای مخاطب ندارد، اما اگر مخاطب برود و فیلم را ببیند، آن را دوست خواهد داشت. و چه بسیار که بعد از دیدن فیلم تبلیغات آن شروع میشود.
کارگردان «تنهای تنهای تنها» افزود: متأسفانه در بحث تبلیغات نتوانستیم به خوبی پیش برویم؛ به علت نبود پول، از تبلیغات محیطی محرومیم. از سویی برای تبلیغ تلویزیون هم هنوز جوابی دریافت نکردهایم. امیدوارم از فیلمی که برای تولید صفر تا صدی آن سرمایه شخصی خرج شده، حمایت شود.
عبدی پور در خصوص ما به ازای واقعی کاراکترهای فیلم «پاپ» در جامعه امروز بیان کرد: ما به ازای شخصیتهای این فیلم را در جامعه کنونی فراوان میبینیم. فراوان و تنها؛ با این توضیح که رصد نمی شوند و هر کدام یک واحد آماری زخم خوردهاند. به نظرم سرانه زخم و درد دارد، بالا می رود؛ ندیدنشان هم درمان محسوب نمیشود.
این کارگردان درباره قصه فیلم سینمایی پاپ گفت: هر سه اپیزود پاپ به ستایش عشق میپردازد. فیلم پاپ زندگی خانوادهای در بوشهر را روایت میکند. در «پاپ» به جزئیات مسائل و مشکلات اجتماعی جوانهایی پرداختم که طی ماجراهایی سیاسی با آن درگیر شدند. نظرم این بوده و هست که یلخی برخورد کردن با دخترها و پسرهای کف خیابان که آخرین حلقهی زنجیر اجتماعی هستند، اساساً اشتباه است و عواقب و تاثیرات منفی دارد.
وی درباره استفاده از عوامل و لوکیشنهایی که برای او حکم فضای بومی دارد، اظهار داشت: گزاره فیلم و سینمای بومی نباید از زبان سینماگر بررسی شود و استفاده از این اصطلاح نباید در سینما وجود داشته باشد. به نظرم مورد استفاده آن اشتباه است؛ کلمه سینمای بومی و تحلیل و بررسی جزئیات آن باید در جای دیگری مثل وزارت کشور یا یک نهادی که میخواهد درصد مشارکت اقوام یا تکثیر جغرافیا در فرهنگ یا ورزش را بررسی کند، عنوان شود. اساساً این ترکیب در ساحت سینما شکل نمیگیرد.
کارگردان تیک آف افزود: همیشه سعی کردم از نشانهها و داشتههای خودم و آنهایی که دم دستم است، بهره ببرم. محدود و کوچک بودن جغرافیای زندگی ام را مزاحم نمی بینم. به نظرم از یک کوچه تا قیامت میتوان فیلم ساخت. وگرنه در اسکاتلند، ولز و بحرین باید هر سه سال یک فیلم ساخته شود، چون جغرافیا و جمعیت گستردهای ندارند.
عبدی پور در پایان گفت: برای دریافت پروانه نمایش این فیلم اذیت شدم؛ چون اصلاحیه مفصلی به آن خورد. البته این حجم از ممیزی احتمالاً به فیلمهای دیگری هم خورده که ما خبر نداریم. من فکر میکنم چنین اتفاقی (ممیزی فراوان) مانند زمین بازی گلی است که برای همه یکدست است و شامل حال همه میشود.
منبع: yjc

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- تابناک: نخستین گامها برای تعطیلی بستر نمایش دهها فیلم سینمایی ایران؟
- قابهای نامتعارف بیمعنی/ نگاهی به فیلم «امیر»
- ابوالفضل جلیلی: مشکل فیلمهای من این است که مردم را به فکر میاندازد
- آئین دیدار با عوامل فیلم «یلدا» برگزار شد/ گپی با فروغ قجابگلو بازیگر فیلم مسعود بخشی
- گفتوگو با امین قدمی، کارگردان «روزگار یک چهل ساله»/ این هشدار را جدی بگیرید!
- سام کلانتری در پی اکران «جایی برای فرشتهها نیست» مطرح کرد/ جامعه نیاز به امید دارد
- لباسی برای فائزه، سپیده، مینو و دیگران/ نگاهی به فیلم «پرو»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فرهادیگرایی ِ افراطی؛ گمراهی در تقلید یا چگونه فیلمهای تلخِ آزاردهنده میسازیم!
- سینماسینما/ ژاک برال کارگردان ایرانی-فرانسوی درگذشت
- گفتوگو با افسر اسدی، برگزیده سیمرغ بازیگری هشتمین جشنواره فجر/ از جشنواره هشتم تنها یک سیمرغ برایم به یادگار ماند
- پادشاهی فرم
- رهاش کن بره رئیس/ نگاهی به «یک دور دیگر»
آخرین ها
- سینماسینما/ ژاک برال کارگردان ایرانی-فرانسوی درگذشت
- سکانس طلایی/ ابله
- برشهای کوتاه/ چگونه استانیسلاوسکی حرفه بازیگری را دگرگون کرد
- معرفی برندگان جوایز فیلم مستند «ایدا»/ جایزه بهترین مستند برای فیلمی به تهیهکنندگی اوباما
- سیری در «روح»/ Soul به روایت تصویر
- «سیاه باز» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود
- رهاش کن بره رئیس/ نگاهی به «یک دور دیگر»
- شایعهها درست نیست/ تام کروز برای کنترل کرونا ربات نخریده است
- فرهادیگرایی ِ افراطی؛ گمراهی در تقلید یا چگونه فیلمهای تلخِ آزاردهنده میسازیم!
- گفتوگو با افسر اسدی، برگزیده سیمرغ بازیگری هشتمین جشنواره فجر/ از جشنواره هشتم تنها یک سیمرغ برایم به یادگار ماند
- مهلت ارسال آثار به جشنواره هنر زنده است تمدید شد
- پادشاهی فرم
- داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- مریم سعیدپور برنده جایزه طلایی مسابقه عکس میهودو شد
- میخوام دیده بشم، به هر قیمتی
- «سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
- کوتاه درباره بازی با حلقه زمانی/ اگر مرگی در کار نبود
- تعداد فیلمها در فهرست اولیه بخش بینالملل اسکار ۲۰۲۱ افزایش یافت
- آغاز عرضه آنلاین انیمیشن کوتاه «جبیر»
- ثبت زندگینامه «افسانه بایگان» در موزه سینما + ویدئو
- یادداشت یک دستیار کارگردان و برنامهریز سینما خطاب به شهاب حسینی
- بونگ جون-هو رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- «شمش طلا» با حضور ابراهیم حاتمیکیا کلید خورد
- برشهای کوتاه/ فیلم کوتاه طبقه بعدی
- روزهای پایانی تصویربرداری فصل دوم سریال «جلال»
- حافظ و فیلم-شعر «جاده»
- اجرای موسیقی زنده توسط لیدی گاگا و جنیفر لوپز در مراسم تحلیف جو بایدن/ تصمیم هالیوود برای حمایت از بایدن
- معرفی فیلمهای راهیافته به مسابقه بینالملل جشنواره فیلم کوتاه تهران
- بازیگر اسکاری به فیلم دیوید اُ راسل پیوست/ رامی ملک همبازی کریستین بیل شد
- جفایی که به عباس امیر انتظام شد/ تحریف واقعیت در یک سریال تاریخی