سینماسینما، علی پاکزاد – کوروش تهامی بازیگر فیلم «آشوب» با انتقاد از وضعیت نامناسب اکران این فیلم٬ شرایط اکران را دلیل ضربه خوردن این فیلم در جریان نمایش عمومی عنوان کرد.
به گزارش سینماسینما، حدود یک ماه از اکران فیلم «آشوب» جدیدترین ساخته کاظم راستگفتار میگذرد. با وجود تبلیغ فیلم در شبکههای ماهوارهای٬ اما این فیلم گیشه چندان موفقی نداشته است و تهامی بازیگر نقش اصلی فیلم٬ مهمترین عامل موفقیت اندک فیلم را در اکران٬ شرایط نامناسب نمایش آن میداند.
تهامی درباره همکاری با راستگفتار و حضور در فیلم «آشوب» گفت: «فیلم «آشوب» از آن دست فیلمهایی است که جایش در سینمای ایران کاملا خالی بود. یعنی در کنار تولیدات انبوهی که ما هر سال در ژانرهای مختلف داریم فیلمی مانند «آشوب» متفاوت است. حال و هوای فیلم، ترانههایی که خوانده میشود٬ رفتار افراد در فیلم و موضوعات اجتماعی که به آن اشاره میشود، نکات حائز اهمیتی است که در «آشوب» دیده میشود. «آشوب» فیلمی شعاری نیست. بخشهای زیادی در آن وجود دارد که مخاطب عام را نیز سرگرم میکند. اما اتفاقات خوبی در زمان اکران این فیلم شکل نگرفت. همزمانی اکران فیلم با انتخابات ریاست جمهوری باعث شد توجه ویژهای به آن نشود٬ تعطیلات نیمه خرداد نیز در کاهش استقبال مخاطبان بیتاثیر نبوده است.»
بازیگر فیلم «آشوب» درباره ساعتهای اکران این فیلم گفت: «روزها و ساعتهای عجیبی را برای اکران فیلم ما در نظر گرفتند. فیلم «آشوب» بعضی روزها صبح اکران میشد و یا وسط ظهر که به هیچ وجه قابل قبول نبود. سئوال من این است که چرا ژانرهای جدی اکنون در سینمای ایران مورد توجه مخاطبان قرار نمیگیرد؟ بسیاری از کسانی که در سینما سرمایهگذاری میکنند به دلیل نبود استقبال مخاطبان عموما دچار مشکلات زیادی می شوند. فیلم هایی شبیه «آشوب» ، «ویلاییها» فیلمهاییاند که باید دیده شوند. چرا باید سانسهای خوب فقط برای فیلمهای کمدی باشد؟ آیا این یک ظلم نیست؟ اتفاقات و مقررات نانوشتهای در سینما وجود دارد که باعث شده تا سرمایهگذاران بخش خصوصی کمتر به سمت سینما بیایند.»
او درباره بازی در این فیلم گفت: «آقای راست گفتار نفرات متفاوتی را برای نقش من در نظر داشتند٬ اما کسانی که مد نظر بودند با معیارهایی که آقای راستگفتار مد نظر داشت همخوانی نداشت. زیرا آقای راست گفتار به دنبال کسی بود که موسیقی را بشناسد صدای خوبی هم داشته باشد که کاملا این امر تخصصی میشد و من انتخاب شدم . البته بازی در این نقش بسیار سخت بود.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوروش تهامی : سینما بیقانون شده است/ ورود خوانندگان به عرصه بازیگری باید سنجیده باشد
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- قاتل بروسلی روی پرده سینماها
- مدیران پیر و زنان سینماروی بدپوشش
- افزایش ۴۱ درصدی مخاطب و ۵۱ درصدی فروش فیلمها در فروردین ۹۷
- اکران فیلم خارجی در سینماها محقق میشود؟
- مهرداد فرید در گفتوگو با سینماسینما/ با حاکمیت سالنداران در سینما طرف هستیم
- پیشتازی مهران احمدی با «مصادره» در میان فیلمهای اکران نوروز
- «بدون تاریخ بدون امضا» سه میلیاردی شد / فروش فیلمها در هفتهای که گذشت
- اعلام تاریخ اکران فیلم جدید اصغر فرهادی در فرانسه
- غلامرضا موسوی: اکران خصوصی فیلمهای جشنواره باید با مجوز تهیهکننده باشد
- فروش «هاری» رضایتبخش است/ شیطنت در روند اکران فیلم ها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
آخرین ها
- وادیار در بخش رقابت جشنواره فیلم کوتاه اودنسه دانمارک
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- این بار خرمشهر فریاد زد!/ نگاهی به مستند تلویزیونی «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر»
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- ری لیوتا بازیگر «رفقای خوب» درگذشت/ ابراز تاسف رابرت دنیرو
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
- خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما؛ بیانیه کمیته رفع موانع تولیدات فرهنگی منتشر شد
- گفتگوی سایت جشنواره کن با اصغر فرهادی/ من عاشق داستانم تا سینما
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۷)
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- آقای بازیگر تمام نشدنی/ به بهانه حضور سعید پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا»
- جدول ستارههای منتقدان فرانسوی به فیلمهای جشنواره کن/ «زمان آرماگدون» پیشتاز است
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- جشنوارهی سینمایی کرمان؛ خانهی پایانی/ گزارشی از آخرین روز دومین دورهی جشنوارهی ملی فیلم کرمان
- خزاعی: نباید بین فیلمساز پایتختنشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم/ کهکیلویه و بویر احمد به نسبت ظرفیتهایش در حوزه سینما مورد توجه نبوده است
- یادداشت پیتر بردشاو بر فیلم «عنکبوت مقدس»/ تریلرِ جناییِ ایرانی؛ ماجرایی واقعی با ساختی فراتر از باور
- علفزاری دیگر/ نگاهی به سریال «یاغی»
- پرترهی نقاش عاشق/ نگاهی به نمایش «لوترک»
- تمجید منتقدان از «برادران لیلا» در کن
- روایت زندگی شهید مدافع سلامت در رادیو
- با معرفی برگزیدگان و اهدای نشان ایسفا؛ سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» به ایستگاه پایانی رسید
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۶)