سینماسینما، علی پاکزاد – هارون یشایایی رئیس جشن خانه سینما با اشاره به اینکه داوریهای جشن با شرایط مطلوبی پیش خواهد رفت، تاکید کرد، تمامی صنفها در انتخاب بهترینها دخالت خواهند داشت.
به گزارش سینماسینما، دستاندرکاران برگزاری نوزدهمین جشن خانه سینما، این روزها، پرکارتر از گذشته پیگیر برنامهریزیها برای برگزاری این جشن سینمایی هستند. یشایایی تهیهکننده باسابقه سینما، امسال مسئولیت ریاست جشن را برعهده دارد.
او در گفتوگو با سینماسینما درباره برگزاری این جشن گفت: «برنامههای جشن خانه سینما طبق برنامهریزی که انجام شده بود، پیش میرود. درباره بحث داوری فیلمها در جشن خانه سینما موضوعات مختلفی را در نظر گرفتهایم. شخصا روی این موضوع کار میکنم و نظارت دارم. به دنبال روشی هستیم که بتوانیم با اطمینان به درستی آن، آن را در دورههای مختلف ادامه دهیم.»
او ادامه داد: «درباره بحث آکادمی بودن داوری جشن ثابت قدم هستم. زیرا معتقدم این نگاه باعث میشود در مجموع سینمای ایران دچار تغییر و تحولات مثبتی شود. سینمای ایران را میتواند از رقابتهای بیهوده خارج کند.»
مدیر جشن خانه سینما درباره حضور نمایندههای صنفهای مختلف در داوریهای جشن گفت: «اینگونه که از شواهد مشخص است تمامی صنفها نمایندههای خود را معرفی کردهاند. این مرحله تمام شده است. تا روز دوشنبه این دوستان رای خود را اعلام کردند.»
یشایایی درباره جزییات و داوری فیلمها در این جشن گفت: «فیلمها را داوران دیدهاند. البته راجع به فیلمها نباید بیش از این صحبت کنیم. اجازه دهیم که این پروسه با آرامش دنبال شود. زیرا اطمینان دارم که ماحصل خوبی در انتظار است.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زمان برگزاری مجمع و انتخابات خانه سینما تعیین شد
- انتخابات و جشن خانه سینما چه زمانی برگزار میشود؟
- جشن خانه سینما امسال هم برگزار نمیشود؟
- برشهای کوتاه/ تصنیفی که محمدرضا شجریان در نهمین جشن خانه سینما خواند
- تازهترین خبرها از جشن خانه سینما در روزگار کرونایی
- تغییرات در جشن خانه سینما/ توجه به زیرساختهای فنی و دیجیتال
- همایون اسعدیان مطرح کرد/ برگزاری جشن خانه سینما در شرایط روانی و اقتصادی فعلی، مطلوب نیست
- انتقاد بهمن فرمانآرا از اوضاع سینمای ایران/ فیلمفارسی شرف دارد به بعضی فیلمها
- بیست و یکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- حاشیه بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران / گزارش تصویری
- مازیار میری: فروش بلیطهای جشن خانه سینما را از مراجع قضایی پیگیری میکنیم
- در شب بزرگداشتهای جشن خانه سینما چه گذشت؟/ شب «تنهاهای زیبا»
- آیین بزرگداشتهای بیستویکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- گفتوگو با حسن زاهدی/ جوانها را از ما ترساندهاند
- زمان برگزاری جشن خانه سینما اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟