به گزارش سینماسینما، این کارگردان که شامگاه جمعه (۲۴ اردیبهشت) در بخش «گپ هفت» برنامه تلویزیونی «هفت» حضور داشت، درباره فیلمهایش گفت: دلیلی ندارد که میان آثار یک فیلمساز نخ تسبیحی وجود داشته باشد. قبول دارم که دنیای فیلمهایم با هم متفاوت است، اما ردپای من در آثارم وجود دارد.
وی ادامه داد: زمانی که میخواستم «آقای الف» را بسازم، ۵۰ فیلم سهبعدی را آنالیز کردیم. مدیران فارابی در دوره قبل با کمترین هزینه میتوانستند بدون هیچ تغییری در پرده سینما، سینماها را تبدیل کنند به سینماهای نمایش دهنده فیلمهای سهبعدی، اما نکردند.
عطشانی درباره خبر حضور جرج کلونی و ناتالی پورتمن در فیلم آخرش توضیح داد: من چنین خبری منتشر نکردم، علت انتشار این خبر ملاقاتهای من در خارج از کشور بوده که این خبر میتواند لید چند خبرگزاری باشد! و اگر قرار باشد چنین خبری هم بدهم، نیازی نیست به برنامه شما بگویم که با چه کسی ملاقات کردم!
ماجرای سرمایهگذاری بابک زنجانی در «نقشِ نگار» چه بود؟
وی درباره دیدارش با بابک زنجانی و سرمایهگذاری مشترک با وی در ساخت «نقشِ نگار» گفت: من با هیچ کسی در قدرت ارتباط ندارم! چند روز بعد از آغاز فیلمبرداری «نقشِ نگار» و بعد از اینکه با عوامل فیلم قرارداد بستم، ۲ سرمایهگذار فیلم کنار کشیدند و من برای تامین تعهداتی که به عوامل فیلم داشتم، به صورت اتفاقی از سر ناچاری توسط یکی از دوستان به آقای زنجانی معرفی شدم.
این کارگردان با بیان آنکه پیش از فیلم «نقشِ نگار» چیزی زیادی از ایشان نمیدانستم جز آنکه مرد پولداری است، افزود: بعد از یک جلسه ملاقات، ایشان براحتی موافقت خود را با سرمایهگذاری در این فیلم اعلام کردند. فردای آن روز پیش قرارداد را امضا کرد و گفت شنبه بیایید چک خود را بگیرید. یک ماه قبل از جشنواره ایشان بازداشت و حاشیهها شروع شد.
احمدینژاد اجازه اکران «تلفن همراه رئیس جمهور» را نداد
عطشانی در ادامه درباره حواشی فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» توضیح داد: یک هفته مانده به اکران «تلفن همراه رئیس جمهور»، آقای علی اکبری، تهیهکننده فیلم به من زنگ زدند و گفتند یک نسخه از فیلم را برای ریاست جمهوری بفرست. بعد از آن ایشان گفتند که آقای احمدینژاد گفتهاند که فیلم فعلا اکران نشود. ایشان یکسال بعد در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و وقتی داشتتند میرفتند، اجازه نمایش فیلم را دادند. این فیلم وقتی برای مردم جذابیت داشت که ایشان در قدرت بود.
وی افزود: با مشکلاتی که برای «تلفن همراه رئیس جمهور» به وجود آوردند، نگذاشتند که این فیلم دیده شود. فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» نقد مستقیم آقای احمدی نژاد بود، چون ایشان گفت نقدپذیر است.
«نقشِ نگار»؛ بهترین اتفاق برای ناصر ملک مطیعی
عطشانی درباره فیلم «نقشِ نگار» و بازی ناصر ملک مطیعی در این فیلم نیز گفت: به نظر من بهترین اتفاقی که میتوانست برای ناصر ملکمطیعی بیافتد، در همین حد بود که در «نقشِ نگار» افتاد. به هر حال ایشان دیگر آن جوان گذشته نیستند و باید پذیرفت که پیر شدهاند. با این وجود به نظرم بهترین اتفاق رخ داد و ایشان نیز خیلی خوب از پس این نقش برآمدند. از این بابت نیز از ایشان سپاسگزارم.
هیچ وقت هیچ فیلمی در گنجه نمیماند
وی درباره علت عدم راهیابی فیلم «پارادایس» در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر آنقدر عجیب و غریب است که نمیدانم درباره پذیرفته نشدن «پارادایس» در آن چه باید بگویم. همین قدر بگویم که سعی کردم آتش حاشیه را خاموش و سکوت کنم تا به اکران عمومی فیلم کمک کند.
این کارگردان اضافه کرد: خیلی وقتها برای فیلمهایم جنجال درست میکنم، ولی دوست ندارم حاشیه درست کنم. البته فکر میکنم که جاهایی نیاز است که فیلمساز جنجال داشته باشد که اگر مدیریت شود، میتواند به فیلم کمک کند. من بر این باورم هیچ وقت هیچ فیلمی در گنجه نمیماند.
تاکنون به واسطه جنجال سازی ۲ میلیارد فروختهام!
وی افزود: قبول دارم که در مواقعی میتوانستم حواشی فیلمهایم را مدیریت کنم، اما چرا حاشیه به وجود میآید، اگر شما پاسخش را پیدا کردید، به من هم بگوئید. یقین دارم که باید منتظر حواشی «پارادایس» نیز بود.
علی عطشانی در پایان این گفتگو گفت: اعتراف میکنم که گاهی از ایجاد جنجال حول فیلمهایم سود بردم. تاکنون به واسطه جنجال و حاشیه سازی ۲ میلیارد فروختهام.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- رقابت «لوتریا» در جشنواره سنآنتونیو
- «لوتریا» بهترین فیلم جشنواره آمریکایی شد
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- ۲ جایزه مهم در ۲ شب متوالی برای «لوتریا»
- «لوتریا» بهترین فیلم جشنواره لسآنجلس شد
- «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره آتن شد
- «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد
- دیپلم افتخار جشنواره فیلم لندن به «رویای کاغذی» رسید
- «سلفی با دموکراسی» وارد شبکه نمایش خانگی شد
- سه فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
- فیلمبرداری «سلفی با دموکراسی» به نیمه رسید
- سیما تیرانداز به «سلفی با دموکراسی» پیوست
- در همکاری با علی عطشانی؛ امیرعباس گلاب فرشته مرگ میشود/ ایفای نقش در «سلفی با دموکراسی»
- پس از پولاد کیمیایی؛ پژمان بازغی بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است