اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم «ائو»(خانه) همزمان با عرضه آن در شبکه نمایش خانگی، تاکید میکند یکی از دلایل اقبال عمومی به این فیلم بهرغم زبان ترکی آن، ارائه تصویری ملموس از جامعه امروز است.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم سینمایی «ائو» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، در گفتگویی درباره این فیلم گفت: من آمار رسمی درباره استقبال مردم از این فیلم در شبکه نمایش خانگی ندارم اما گاهی نظراتی از سوی تماشاگران برایم ارسال میشود و در صفحات مجازی و مطبوعات متوجه بازخوردها میشوم بنابراین باید واقعبینانه به موضوع نگاه کنم.
وی افزود: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شدهای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت میکنم که فیلم را دیدهاند بنابراین بازخورد و نظرات آنها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است. البته برخی هم میگفتند فیلم را دوست نداشتند و این طبیعی است اما کسی تا حالا نگفته فیلم را نفهمیده یا نمیتواند دربارهاش نظر مثبت یا منفی بدهد.
یوسفینژاد ادامه داد: «ائو» فضایی اجتماعی دارد و درباره شناخت و تغییر آدمها در شرایط مختلف اجتماعی است اصلاً وقتی قصه را طراحی میکردیم فکر میکردیم که این موضوع مبتلا به افراد جامعه است. آن زمانی هم که در فستیوالها حضور داشت، حس میکردم موضوع «ائو» به گونهای است که میتواند تداعیکننده برخی از رفتارهای اجتماعی برای آدمها باشد. از همین رو خیلیها به من گفتهاند که این رفتارهای موجود در فیلم را در جامعه امروزی میبینند.
این کارگردان مطرح کرد: برخی با استدلال جلوگیری از سیاهنمایی در سینما سعی در پاک کردن صورت مسالهها دارند. در این مورد مخاطبان به من میگویند با تماشای «ائو» تصویر ملموسی از جامعه ما را میبینند. این بخش برای مخاطب عام و آنهایی که با تکنیک فیلمسازی سر و کار ندارند، مهم است.
یوسفینژاد توضیح داد: یک عده همیشه نگاه تخصصی دارند یعنی یا فیلمساز هستند و یا به صورت جدی فیلمها را دنبال میکنند از این رو به نظرم احساس میکنم این افراد درباره کارگردانی و بازی بازیگران «ائو» نظر مثبت دارند که البته این بازخوردها فراتر از انتظارات من بود.
این کارگردان با اشاره به اینکه «ائو» کاملاً به زبان ترکی ساخته شده است، بیان کرد: من با مخاطبان ترک ارتباط مستقیمتر و بیشتری دارم بنابراین متوجه شدم که برای آنها در این فیلم اتفاقاً مساله زبان جذاب بود.
یوسفینژاد با اشاره به جدیدترین فعالیتهای خود گفت: با توجه به اینکه من خیلی با ساز و کار سینما آشنا نیستم در حدود یک سال و نیم گذشته مسیر سرراستی را طی نکردم و این باعث شد که توقفی در کارهایم پیش بیاید ولی در شرف انجام کارها و نتیجهگیری بودیم که بحث کرونا پیش آمد. ما منتظریم که فعالیت شوراها آغاز شود تا زودتر دست به کار شویم اما این فاصله باعث شد چارچوب فیلمنامه سومم را هم شکل بدهم البته تا رسیدن به مرحله نهایی زمان زیادی لازم است.
وی در پایان اظهار کرد: قرار است فیلم «اوگی گلین» را امسال جلوی دوربین ببریم که یک فیلم اجتماعی با نگاهی به روابط آدمهاست البته فضای شاد و عروسی دارد. «اوگی گلین» در تبریز جلوی دوربین میرود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آقای یوسفینژاد! میشه یه دهن برامون بخونید…
- اصغر یوسفینژاد درگذشت
- جزئیاتی از «عروسک»، فیلم جدید اصغر یوسفینژاد
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- نگاهی به فیلم «ائو» / انسانیت نیمهجان در دایره جنایت و فریب
- کارگردان «ائو» به سراغ «عروس خوانده» میرود
- نمایش «ائو» در بخش مسابقه جشنواره ترانسیلوانیا
- فیلم ائو (خانه) در راه جشنوارههای بین المللی؛ حضور در آمریکا و چین
- گفتوگو با اصغر یوسفینژاد، کارگردان «ائو»/ تاثیر گرفتن آدمها از محیط
- یادداشت مهرزاد دانش درباره فیلم ائو (خانه) / بازی
- یادداشت احمد طالبینژاد درباره «ائو» / کسی به فکر باغچه نیست
- کارگردان «ائو» با «عروسخوانده» میآید
- تیزر جدید فیلم سینمایی «ائو» (خانه) ساخته اصغر یوسفینژاد/ ویدیو
- نگاهی به فیلم اِو (خانه)/ بالماسکه مرگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
آخرین ها
- اتابک پورنادری سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی شد
- شرط جیم کری برای حضور در دنباله «ماسک»
- معرفی داوران بخش نمایشنامه نویسی چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- نمایش «مردمان باد» در موزه سینما
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- بدون حضور بازیگران اصلی؛ ساخت دوباره «فرار از زندان» در دستور کار قرار گرفت
- «پسر انسان»؛ جنسیت یا انسانیت، مسئله این است
- «تعارض» از دیدگاه منتقدان/ به دنبال روایتی جدید
- اکران خصوصی فیلم «آریا شهر دو نفر» / گزارش تصویری
- نامزدهای جایزه لومیر معرفی شدند
- سینماگران ایرانی در جشنواره ساندنس آمریکا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شهره آغداشلو بازیگر فصل سوم «چرخ زمان» شد
- بر اساس اعلام DGA؛ جایزه دستاورد یک عمرِ انجمن کارگردانان به آنگ لی اهدا میشود
- معرفی بازیگران نمایشهای «هدویگ» و «نامههای بینام و نشان»
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- جشنواره «دیدار» کاملا مستقل برگزار میشود
- در آستانه زادروز زندهیاد کیومرث پوراحمد؛ نسخه ویژه نابینایان «خواهران غریب» با صدای لاله اسکندری منتشر میشود
- فرصت بهرهمندی از ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه برای مشترکان غیرفعال همراه اول
- ۳ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره قزاقستان
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- معرفی مدیرعامل همراه اول بهعنوان کارفرمای سلامتمحور ملی سال ۱۴۰۳
- «عزیز» پایان پاییز اکران میشود
- ۶فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نقدی بر «سندروم تابستان بیپایان»؛ یک اتهام تکاندهنده، تعطیلات خانوادگی را برهم میزند
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۴ از نگاه مجله آتلانتیک؛ یک سال دیگر از بحران وجودی برای هالیوود و سالی عالی برای سینما
- یک نامزدی برای «دانه انجیر معابد»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۵ معرفی شدند
- پیشنهاد مدیر جشنواره کن به عربستانیها
- «گربه» و «ابط الجوزا» روی صحنه میروند
- «آنورا» برگزیده منتقدان لسآنجلس شد