به گزارش سینماسینما، ابراهیم ابراهیمیان کارگردان فیلم «آااادت نمی کنیم» با اشاره به وضعیت اکران این فیلم گفت: تقریبا ۲۰ روز از اکران «آااادت نمی کنیم» گذشته است و بدون دلیل تعداد بسیاری از سینماهای این فیلم را گرفته اند، این درحالی است تعدادی از سالن های سینمای این فیلم که هنگام توقیف از ما گرفته شده بود نیز دیگر به ما پس داده نشده است.
وی بیان کرد: در ابتدا برای «آااادت نمی کنیم» در تهران و شهرستان ها ۶۰ سالن سینما در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر این تعداد به ۱۹ سالن رسیده است. با هر کسی هم در این مورد که چرا تعداد سالن های فیلم من کم شده است، صحبت می کنم پاسخگو نیست. هنگام توقیف فیلم، دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به من قول همکاری دادند اما بعد از این ماجرا حمایتی از آنها برای این فیلم صورت نگرفت.
کارگردان «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» ادامه داد: در حال حاضر با گروه «آااادت نمی کنیم» به دنبال سالن و سانس برای نمایش این فیلم در تهران و شهرستان ها هستم.
وی با اشاره به اینکه «آاادت نمی کنیم» در گروه سینمایی «اریکه ایرانیان» اکران شده است، توضیح داد: شرکت «هدایت فیلم» مسئولیت پخش این فیلم را برعهده داشت که آنها نیز جواب قانع کننده ای در این زمینه نداده اند و به گفته خود در تلاش هستند تا سانس های این فیلم برگردانده شود.
ابراهیمیان تاکید کرد: یک فیلم دولتی و یک فیلم سفارشی ۱۰ سانس نمایش دارد و کلا در هر سانس یک سوم سالن را پر نمی کند، این درحالی است که فیلم من با ۵ سانس نمایش همیشه پر می رود و فروش بسیار خوبی هم دارد. این فیلم در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
وی تاکید کرد: نه تنها این فیلم در گیشه به کف فروش نرسیده است بلکه هنوز ۷ هفته خود را پر نکرده است. این درحالی است که اگر بخواهیم دو هفته اکران رمضان و یک هفته توقیف فیلم را حساب کنیم، کف فروش فیلم از این هفته محاسبه می شود و من مطمئن هستم که فروش بالایی هم خواهم داشت. در حال حاضر هر شب در «اریکه ایرانیان» سانس فوق العاده می رویم.
این کارگردان توضیح داد: یکی از مشکلات سینمای ایران این است که اکران فیلم ها بدون قانون انجام می شود. در حال حاضر ۱۵ فیلم در ۶ سرگروه در حال اکران هستند و در این میان نیز تعدادی فیلم همچنان در حال اکران هستند که هیچ سرگروهی ندارند و تنها فضای سینما را اشغال کرده اند.
وی در پایان بیان کرد: فکر می کنم با توجه به اینکه «آااادت نمیکنیم» یک فیلم مستقل است، آن را بدون حامی دیده اند؛ اول آن را توقیف می کنند و بعد نوبت های اکران آن را می گیرند. آن وقت از بسیاری از فیلم های دیگر مدیران سینمایی حمایت می کنند و اجازه اکران نیز به آنها داده می شود. شرایط به گونه ای رسیده که سانس های این فیلم تا افطار است و بعد از افطار ۱ سانس دارم. در واقع این روزها بیشتر سانس های نیم بها را برای این فیلم در نظر گرفته اند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «میدان سرخ» ۲۶ شهریور منتشر میشود
- «سوئیچ پن»/ یادداشتی بر فیلم «پیلوت»؛ به دنبال اخلاق و تفسیر معنایی آن
- آغاز اکران ۳ فیلم جدید از چهارشنبه
- ناگفته هایی از فیلم «پیلوت»/ به بهانه نمایش در جشنواره جهانی فیلم فجر
- فیلمبرداری «دو طبقه روی پیلوت» متوقف شده است/گروه در انتظار الناز شاکردوست
- چرا الناز شاکردوست دچار حادثه شد؟
- ضربه مغزی شدن الناز شاکردوست تکذیب شد
- به احترام ناصر تقوایی اسم فیلم را از «چای تلخ» به «آآادت نمیکنیم» تغییر دادیم
- بارکد، رسوایی۲ و دراکولا در صدر جدول فروش
- بارکد ۲ میلیاردی شد / استقبال از طرح رمضانی سینماها
- فیلمی که شبیه کارهای فرهادی است
- کارگردان فیلم «عادت نمیکنیم»: شبیه کوبریک فیلم ساختم
- به نظر شما صنعت، فرهنگ و تولید ملی در مملکت ما به کجا میرود؟/ نامه داودنژاد به دادستان
- حال وهوای سینماها در ماه رمضان / فیلمها خوب میفروشند؟
- پخش یک نوبت تیزر با تمام تخفیفات از تلویزیون چقدر هزینه دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «درون و بیرون۲»؛ مدیریت شکوهمند یک اضطراب
- تحقق تجربه زندگی دیجیتال در ایرانمال با همکاری همراه اول
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد