انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به شرایط نامناسب نشستهای خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست فیلم «مرد بازنده» در نخستین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایطی برگزار شد که بسیار از حاضران نگران گردش ویروس کرونا در سالن بودند. این نشست در ادامه با اعتراض و ترک سالن از سوی عکاسان خبری همراه شد.
در پی این شرایط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با انتشار مطلبی به شرایط نامناسب نشستهای خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.
در متن این اعتراض آمده است:
«جناب آقای مسعود نقاشزاده
دبیر محترم چهلمین جشنواره فیلم فجر
متاسفانه در سالهای اخیر بارها و بارها شاهد حضور افراد غیررسانهای با کارت اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر هستیم. نتیجۀ این امر ازدحام بیش از اندازه در نشستهای خبری فیلمهاست که مانع فعالیت حرفهای عکاسان مطبوعاتی، خبرنگاران و تصویربرداران رسانهها شده است.
در دورههای قبلی جشنواره نیز بارها انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی با اشاره به بیتوجهی مسئولین جشنواره به شرایط کار حرفهای عکاسان مطبوعاتی، آمادگی خود را برای مشاوره در برگزاری حرفهای نشستهای خبری، ایجاد جایگاه ویژه برای عکاسان و حفظ کرامت اهالی رسانه اعلام کرده بود. اما متاسفانه نه تنها پاسخی به این پیشنهاد داده نشد و در دورههای بعدی این وضعیت بهبود نیافت، بلکه در بسیاری موارد شرایط برای عکاسان مطبوعاتی سختتر نیز شده است.
در آخرین اتفاق، در شرایطی که کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است، نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر در فضایی بسیار کوچک و بدون تهویه، با حضور تعداد زیادی از افراد غیررسانهای برگزار میشود که علاوه بر اختلال در فعالیت حرفهای اهالی رسانه، سلامتی آنها و خانوادههایشان را نیز به خطر انداخته است.
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ضمن حمایت از عکاسانی که برای حفظ شان و جایگاه عکاسی مطبوعاتی و همچنین حفظ سلامتی خود، نسبت به ترک نشست خبری فیلم «مرد بازنده» اقدام کردند، اعتراض شدید خود را به شرایط غیرحرفهای ایجاد شده برای عکاسان مطبوعاتی در جریان نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر اعلام میکند و مسئولیت مستقیم سلامتی همکاران شرکتکننده در نشستهای خبری را بر عهده برگزارکنندگان جشنواره میداند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشتپرده حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از سهمخواهی تا حملات تلفنی و پیامکی به دبیرخانه
- عذرخواهی سینماتیکت و قبول مسئولیت کافی نیست
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «سینماتیکت» بیانیه داد؛ انتشار لیست برگزیدگان پیش از اختتامیه جشنواره فیلم فجر به دلیل اشتباه اپراتوری-انسانی
- چرا به دو سؤال بزرگ جشنواره فجر پاسخی داده نشد؟/ هنر پشت گوش انداختن
- آیا خودتان تابهحال هرگز اشتباه نکردهاید؟
- واکنش رییس جمهوری به حواشی جشنواره فجر: خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر در سال آینده تغییرات جدی خواهد داشت
- نظر وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر؛ خطای فردی را به جامعه هنری تسری ندهید
- پاسخ جشنواره پر اشکال و غیرپاسخگو به یک ویدیو
- فضای کافکاگونه/ کوتاه درباره «خائنکشی»
- جوایز بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر اهدا شد
- پلیس فتا: از سوی سازمان سینمایی شکایتی نرسیده است
- کرامت انسانی/ نگاهی به فیلم «درب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- سینماسینما/ گفتوگو با بابک جلالی به مناسبت اکران فیلم «فرمونت» در فرانسه/ آدمهای حاشیه جامعه برایم جالب هستند
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
آخرین ها
- نمایش فیلم «دِرب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- «کاپیتان من» در مستندات یکشنبه و «مکالمه» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- علی فروتن: برای تئاتر کودک باید کلیه خود را بفروشیم
- رونمایی از ۲ کتاب در خانه هنرمندان ایران
- اهمیت لایههای زیرین قصه در فیلم کوتاه/ بازی گرفتن از نابازیگران سخت بود
- روزنامه همشهری : روزی خواهد رسید که دیگر این کمدی های تکراری برای مخاطب جذابیت نخواهد داشت
- اوائل انقلاب عده ای می خواستند سینما در کنار عرق خوری و فساد و فحشا زیر نظر منکرات باشد!
- هنری کسینجر و دانشمند فیلم دکتر استرنج لاو
- «مرز بیپایان» برگزیده جشنواره تفلیس شد
- برگزاری «دوره شاهنامهخوانی» در موزه سینما
- «کت چرمی» و «کاپیتان» مسافر هند شدند
- با نمایش فیلم «دِرب»؛ اکران آنلاین فیلمهای هنری در فیلمنت راهاندازی شد
- آل پاچینو در «کشتن کاسترو» بازی میکند/ فیلمی تاریخی درباره ناگفتهها
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- حقایقی درباره علی حاتمی به بهانه سالروز درگذشت این فیلمساز مطرح
- «بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ» و «اعترافها و دروغها» روی صحنه نوفللوشاتو
- پایان جوایز فیلم کوتاه مستقل لهستان با یک جایزه برای ایران
- «حیوان» هندی پرفروشترین فیلم گیشههای جهان شد/ سبقت از «ناپلئون»
- بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون
- پرونده قتل داریوش مهرجویی به دادگاه مطبوعات رسید/ هیات منصفه «رکنا» را مجرم دانست
- رئیس سیمافیلم تشریح کرد: صداوسیما خبر ساخت فیلم «پایتخت» را نداده است
- سلیمان سیسه در «سینماحقیقت»
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- ویل اسمیت در عربستان از پروژه جدید سینمایی خود گفت
- دیوید ممت: سینما به دیالوگ نیازی ندارد/ مهم خسته نشدن است
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- افتخار در قبرستان/ در مذمت برشماری مشایعتکنندگان مرحوم معصومی
- ۴ اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودک المپیا