سینماسینما، علی پاکزاد – امیر علی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت:«اکنون فضای اقتصادی یا همان بیزینس در سینما حاکم است و دیگر آثار هنری جایگاه مناسبی ندارند.»
به گزارش سینماسینما، امیرعلی دانایی با بازی در سریال «کلاه پهلوی» بیش از گذشته شناخته شد. او در جشنواره سی و پنجم با فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی حضور یافت. این فیلم از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.
امیر علی دانایی بازیگرفیلم «انزوا» درباره بازی در این فیلم گفت: «بازی در «انزوا» برای من بسیار دشوار بود یا بهتر است بگویم که متفاوت بود. زیرا هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ شخصیتی تفاوت زیادی با من داشت. به همین دلیل روی این نقش خیلی کار کردم. البته سعی کرده ام نقش هایی که تا به امروز بازی کردهام در اصل بازی نکنم و با آن زندگی کنم. وقتی نقش را درک می کنید ناخوداگاه موضوعاتی فراتر از یک بازی معمولی به شما انتقال پیدا می کند. این اتفاق در سریال «کلاه پهلوی» نیز برای من رخ داد. مهم است که مخاطبان آن نقش را درک کنند تا اینکه بازی بازیگر را در نظر بگیرند. پرویز «انزوا» یک شخصیت کاملا درونی است. هفتاد درصد از بازی در این نقش چشمی و با حرکات صورت و بدون کلام اتفاق می افتد. بسیاری از بازیگران امروز، با فریاد و بخش بیرونی خود بازی می کنند اما این نقش کاملا متفاوت بود. با اینکه قهرمان فیلم بود اما دیالوگ به خصوصی نداشت.»
او ادامه داد: «به هیچ عنوان در حوزه سینما نگاه و بیان اعتراضی ندارم. اینکه چرا به نقش پرویز توجه نشد را باید از کسان دیگری بپرسیم. اما مهم نیست باید به جلو حرکت کرد. اگر از تلویزیون فیلمنامه خوبی به دستم برسد بازی می کنم. با دو تهیه کننده برای بازی در دو فیلم قرارداد داشتم ؛ که هر دو آنها عقب افتاد. به همین دلیل دو تئاتر را نیز از دست دادم. امسال پیشنهادات زیادی داشتم. اما متاسفانه فیلمنامه اهمیت و درجه کیفی مناسب را برخوردار نبودند. از تئاتر سینما و تلویزیون پیشنهاد داشتم. ممکن است برای جشنواره امسال در فیلم خاصی حضور نداشته ام. باید صبر کنم ببینم چه اتفاقی می افتد. سال قبل و در جشنواره گذشته کسانی از کادر خود فجر به من موضوعاتی را گفتند که بهتر است درباره آن صحبت نکنیم. باید در شخصیت شما هوچی گری وجود داشته باشد. اما من این گونه نیستم و سعی دارم کارم را انجام دهم.»
دانایی درباره رضایت مخاطبان سینما گفت:« سعی کردم در فیلم «اشباح» ،«انزوا» و سریال «کلاه پهلوی» نشان دهم کسب رضایت مخاطب از هز چیزی مهم تر است. هیچ کدام از نقش های من شبیه به هم نبوده است. خیلی برایم راحت بوده است که نقش بچه خوش تیپ ها را در فیلم ها کمدی بازی کنم. البته کمدی هم یک بار بازی کرده ام اما خیلی سریع از آن فاصله گرفتم.»
بازیگر فیلم «آپاندیس» درباره بازی در این فیلم گفت: «جالب است که «آپاندیس» جوایز خوبی را دریافت کرده است. و حضور بین المللی قابل قبولی داشته اما در جشنواره فجر جایی نداشت! «آپاندیس» در جشنواره مونترال در بخش اصلی موفق بود. یکی از کارهای مهمی که باید در قبال یک فیلم صورت بگیرد تا آن فیلم به خوبی دیده شود، موضوع تبلیغات است. تبلیغات در یک فیلم بسیار حائز اهمیت است؛ در جشنواره مونترال در بخش اصلی فیلم «آپاندیس» جایزه فیلمنامه را دریافت کرد. اما هیچ بازتابی نداشت. اما کسانی هم در بخش جانبی جشنواره دیگری جوایزی را دریافت کردند ؛ که سرو صدای ویژه ای برای آنها به راه افتاد. آقای فرهادی و مجیدی در جشنواره مونترال جایزه گرفته بودند. «آپاندیس» بازتاب خبری خوبی نداشت. بیست درصد یک فیلم تولید تهیه و بازی بازیگران در آن است. اما هشتاد درصد مسیر در زمان پخش و معرفی فیلم صورت می گیرد. همین فیلم «آپاندیس» نتوانست سرگروه اکران شود و این موضوع تاسف بار است. اکنون فضای بیزنس به فضای هنری می چربد. «انزوا» هم در زمان مناسبی اکران نمی شود. دو هفته سر گروه است.»
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیه کننده «ستاره ساز»: جای میثاقی درست همین «ستارهساز» است
- مرتضی علی عباس میرزایی در گفتو گو با سینماسینما/ «انزوا» با معضل فیلمسوزی مواجه شد
- «آپاندیس» از ٢٢ آذر روی پرده سینماهای میرود
- دومین تیزر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- عباسمیرزایی در پاسخ به سینماسینما / چرا بیتالمال باید در اختیار عدهای خاص باشد
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- نشست «انزوا» /سینما بدون بزرگان این عرصه معنا و مفهوم ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود