
به گزارش سینماسینما، رسول نجفیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص رواج ساخت آثار مبتذل در سینمای ایران گفت: اینکه فیلم های کمدی مبتذل ساخته میشود و مردم از آن استقبال میکنند باید به عنوان یک آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. وقتی فضای هنر باز باشد و هر شخص تفکرات خود را ارائه دهد این چنین آثاری هم ساخته میشوند اما تجربه نشان داده با گذشت زمان آن چیز که میماند آثار مبتذل نیستند.
او سینمای ایران را به بازار تشبیه کرد و افزود: در مکتب بازاری همه بر اساس تقاضا کالا ارائه میدهند و متاسفانه سینما هم اینطور شده است.
بازیگر «ساعت پنج عصر» در همین راستا ادامه داد: چند وقت پیش به تماشای نمایشی از آثار اوژن یونسکو نشستم و در کمال تعجب متوجه شدم که برخی در این نمایش مورد استهزا قرار داده شدند و به زور این اتفاق مخاطب به خنده وادار میشد در صورتی که در متن اصلی اثر هیچ ربطی به این اتفاقات وجود نداشت و این کار صرفاً برای خنداندن بود. وقتی مردم از این آثار استقبال میکنند در نتیجه این بل بشو اتفاق میافتد زیرا هنر بازتاب جامعه است.
او فروش بالای فیلم «گشت ۲» را بازتاب مشکلی اجتماعی دانست و عنوان کرد: شما فکر می کنید «گشت ارشاد» چرا فروش میکند، زیرا بسیاری از اقشار جامعه در آن مسخره و تحقیر میشوند و مردم به آنها میخندند. این اتفاق را نباید چندان عجیب باشد چون از کوزه همان برون تراود که در اوست.
بازیگر سریال «مرد هزار چهره» با تاکید بر ساخت آثار ماندگار در سینمای ایران تاکید کرد: همه این نوع آثار ساخته میشوند و شاید میلیاردها تومان بفروشند اما بعدها آن آثاری در یاد میمانند که دارای محتوا و مفهوم باشند. من نگاهم این است که فیلمهای ضروری و مهم در ذهن جامعه میماند و فیلمهای بی ارزش سریعاً از ذهن خارج میشود.
نجفیان با اشاره به برخی مشکلات برای حضور خودش در عرصه سینما خاطرنشان کرد: سابقه شخص بنده در سینما بسیار بیشتر از عرصههای دیگر است. من ده سال در مجله فیلم، ستون طنز می نوشتم و بعدها به دلیل همین ابتذال ها از سینما فاصله گرفتم. گاهی شاید به خاطر هزینه های زندگی مجبور بازی در برخی نقش ها شدم اما همواره سعی کردم راهی درست را انتخاب کنم.
منبع: میزان

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبنشینی زمستانی با رسول نجفیان در برنامه امشب «دست در دست»
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش دوم)
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- یکی مسئولیت این ماجرا را بپذیرد
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- قصه مردی که شش ماه در جنگل هند گم شد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- خسرو شکیبایی در لابهلای خاطرههای امین حیایی
- همراهی شهاب حسینی و بهروز وثوقی در آمریکا در یک نشست
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشکان منصوری خبرنگار و بازیگر سینما درگذشت
- اقتباس سینمایی جدید از «گربه روی شیروانی داغ»
- حیات غیررسمی دایی جان ناپلئون/گزارشی از وضعیت فعلی خانه اتحادیه
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- سکانس طلایی/ جسدسوز
- اکران فیلم جدید سلمان خان، همزمان در سینما و پلتفرم/ اوج گرفتن کرونا در هند
- روایت و نقد «سرایدار» در نوزدهمین قسمت پادکست «سینما، خاطره» + ویدئو
- پایان سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در رادیو
- انتشار مستر کلاس نامزد اسکار/ برت مورگن از مستند بیوگرافی صحبت میکند
- «قصیده گاو سفید» به جشنواره ترایبکا دعوت شد
- لوگوی «زخم کاری» منتشر شد/ معرفی عوامل سریال جدید مهدویان
- بلژیک، آلمان، شانگهای سه مقصد بعدی « دشت خاموش»
- نمایش ۲ فیلم ایرانی در بخش مسابقه سیوهشتمین جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «دانتون ابی» دوم از راه میرسد/ تولید فیلم شروع شد
- روایتی تازه از محمدرضا شجریان در «سیاوش در آتش»
- کارگردان فیلم توقیفشده «شاهین»: ۲۹ روز سکوت کردیم/ از همکارانم تشکر میکنم و عذر میخواهم
- فیلمبرداری «تا فردا» به تهیهکنندگی نیکی کریمی پایان یافت + عکس
- برشهای کوتاه/ مستند مسافران بین ۲ دنیا
- چماق عطاران
- فرزین محدث «قصاف» را به صحنه میبرد
- اطلاعات جدید از مراسم اسکار ۲۰۲۱/ ماسک جلوی دوربینها الزامی نیست
- افزایش ظرفیت استفاده از مکانهای سربسته در کالیفرنیا
- «انبار» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد
- «تیتی» ساخته آیدا پناهنده آغازگر دهمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
- تغذیه و سلامتی در ماه رمضان در رادیو
- «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی مقابل دوربین رفت
- فیلم سینمایی «شاهین» توقیف شد
- فقط یک گلوله!
- پاسخ تند علی عباسی به «بهمن فرمانآرا»
- نمایش آنلاین «تابستان داغ» در سوئد