آخرین قسمت از برنامه «خندوانه» پیش از آغاز ماه محرم از شبکه نسیم سیما پخش شد؛ برنامهای که مهمان ویژه آن نگار جواهریان، همسر مجری برنامه بود. جواهریان علاوه بر اینکه همسر رامبد جوان است در اتاق فکر برنامه نیز حضور داشت و در طول برگزاری قسمت آخر نیز بارها از سوی رامبد به این موضوع اشاره شد، اما مهمتر از اینکه جواهریان به واسطه همسری مجری برنامه به این برنامه دعوت شده و در طول برنامه بارها از روابط شخصی این دو هنرمند صحبت شود، استفاده رامبد جوان از برنامه آخر خندوانه برای تبلیغ فیلمش چشمگیر بود. جواهریان در آخرین فیلم جوان به نام «نگار» ایفای نقش کرده است؛ فیلمی که نامگذاریاش بر اساس نام کوچک جواهریان بوده و از قضا این بازیگر نقش اصلی فیلم است.
در گفت وگوی رامبد با همسرش در خندوانه چندین بار به «نگار» و اینکه فیلمی متفاوت است، اشاره شد؛ فیلمی که روزهای اول اکرانش را در سینماها پشت سر میگذارد و از تبلیغات تلویزیونی نیز برخوردار است. با این وجود کارگردان و تهیهکننده فیلم در چند قسمت اخیر خندوانه بارها از آنتن تلویزیون برای مصرف شخصی تبلیغ فیلمش استفاده کردهاست.
زمانی یکی از مدیران ارشد سیما در اعتراض به استفاده شخصی برخی از مجریان تلویزیونی از موقعیتشان، بیان مسائل شخصی و غیرمرتبط با برنامهها و حتی متضاد با سیاستهای رسانه ملی، این کار را ناشی از محبوبیت آنها عنوان کرده و به طور تلویحی پذیرفته بود که نمیتوانند جلوی آنها را بگیرند. یعنی اگر شخصی غیر از رامبد جوان که میتواند با برنامهاش برای تلویزیون اسپانسر و پول بیاورد، برای فیلمش رپورتاژ میرفت، برای هر ثانیه تبلیغ غیرمستقیم و مستقیم «نگار» فاکتور میکشیدند و تا ریال آخرش را مطالبه میکردند. حتی اگر قبول کنیم که دعوت از همسر مجری برنامه نه به خاطر ارتباط خانوادگی و فقط برای این باشد که نگار جواهریان از بازیگران موفق سینما بوده است، اما مدیران سیما در مقابل شخصیسازی گفت و گوها و اصرار بر تبلیغ فیلم «نگار» چه توجیهی خواهند آورد؟
قرار است فصل پنجم «خندوانه» نیز ساخته شود، آیا آن فصل هم میتواند محل خوبی برای تبلیغات شخصیسازی شده رامبد جوان باشد؟